Makan Time! (^_^)

9:47:00 pm Yana Yani 2 Comments

Sebelum memulakan entry untuk hari ini, aku nak ucapkan Salam Maal Hijrah untuk semua!

Hari ini kita semua sudah melangkah ke 1 Muharram 1434, tahun baru. Syukur Alhamdulillah kita semua masih dapat menghirup udara di muka bumi Allah ini.

Azam aku? Biarlah rahsia! Cehwah! Bukan apa, agak segan untuk bercerita tentang azam ini. Let's keep it as secret! Hehe!

Sepatutnya hari ini aku bekerja, lagipun Awal Muharram a.k.a Maal Hijrah bukan cuti wajib seperti mana yang tertulis dalam Malaysia's Labour Law. Tapi disebabkan nak bercuti punya pasal, aku dan colleagues bertungkus lumus (Bertungkus lumus tu! Ayat tak boleh blah betul! Hehe) membantu Fiza Ismail menyiapkan report.

Sebabnya syarat utama yang bos kami berikan adalah semua kerja kena settle termasuklah report kalau nak cuti! Dan Puan Bos telah berjaya memotivasikan diri kami untuk menjadi pekerja yang berhemah! (Walau untuk 1 hari aje! Hehe)

Dan hasil kerja yang "bertungkus lumus" tu, dapatlah kami semua bercuti! Thank you bos!

Walaupun hari ini cuti, tapi aku tak kemana-mana pun. Duduk dekat rumah aje, melebarkan badan yang sememangnya sudah lebar! Hehe! Encik suami pun kerja, nak tak nak terpaksalah duduk dekat rumah! Lepas Encik suami pergi kerja, aku dengan anak-anak pergi ke rumah Mak.

Masa aku sampai, dia orang tengah dok sibuk siapkan bahan-bahan nak masak especially Angah! Sempatlah dok snap beberapa keping gambar bahan-bahan yang dia nak masak.

Tak tolong? Eh mestilah aku tolong! Tolong ambil gambar, tolong tengok, tolong makan! Banyak punya tolong tau! Hehe!


Entah apa yang dia nak masak pun aku tak tahu! Aku tahu makan aje! Tapi yang paling pasti, bertambah lebarlah badan Along dia ni!


Jujurnya sampai benda ni dah siap masak dan sudah selamat berada dalam perut aku pun, aku still tak tahu apa kebendanya! Lagipun aku sebenarnya tak ada perasaan nak tanya! Hehe! Aku tahu makan aje!

Tapi memang sedap wei! Tak terkatalah dia punya sedap! (Lebih-lebihlah pula puji ini. Kang ada yang "ter"kembanglah pula! Hehe


Tadaaa! Inilah dia hasil dari air tangan Angah plus Mak! Mak yang buat bubur pisang tu, teringin kata dia. Lagipun dia puasa sunat hari ini.

Apapun thanks Mak and Angah! Sedaaappp! Lain kali buat lagi ye! Buat banyak-banyak tau, boleh Along tapau! Hehe!

2 comments:

  1. first time buat keje opis tanpa buat 'keje' lain...nk coti punya pasal...haha...bagus betui kita semua...=)

    ReplyDelete
  2. Tu lah pasalnya! Hehe! Kelakar pun ada juga! (^_^)

    ReplyDelete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...