Mama, Tu Apa? (^_^)

11:42:00 pm Yana Yani 0 Comments

Minggu ni Encik suami kerja petang, so aku agak kelam kabut sikit bila dia tak ada. Especially part nak buat kerja rumahlah! Ada aje yang "menolong" menjadikan kerja aku bertambah "cepat"

Kalau dia ada boleh juga dia tolong tengokkan anak-anak sambil aku menyediakan makan malam. Tapi bila dia tak ada, RIBUT!

Tadi ketika aku sedang sibuk melayan karenah Aisy yang semakin ligat lately, tiba-tiba  terdengar suara Afif dari dapur. "Mama, tu apa?" teriak dia dari arah dapur.

Aku masih lagi melayan Aisy di ruang tamu tanpa memberi respon kepada soalan Afif. Sekali lagi dia bertanya, "Mama oh Mama, tu apa?" sambil tangan menunjuk ke arah tingkap.

"Apa dia?" tanya aku sambil menghampiri dia.

"Tu! Apa tu?" tanya dia untuk ke sekian kalinya.

Objek yang ditunjuk oleh Afif aku renung seketika. Dengan selamba aku jawab, "Bayang tu!" 

"Tapi kenapa dia bergerak?" tanya Afif dengan rasa ingin tahu.

Sekali lagi objek tu aku renung. Sinaran spotlight jiran belakang rumah, jelas menunjukkan pergerakan objek yang dipersoalkan Afif.

"Betullah dia bergerak" bisik hati kecil aku. Ia kelihatan seperti kelibat seorang manusia! Laju denyutan jantung aku, TAKUT!

Aku amati lagi objek tu buat ke sekian kalinya. Aku menghampiri tingkap dapur, terpaksa memberanikan diri walau perasan takut tu tuhan ajelah yang tahu!

"Oh, daunlah Afif! kata aku apabila telah confirm dengan objek yang dipersoalkan Afif.

"Daun?" tanya dia ingin kepastian.

"Ye, daun pokok belakang rumah ni. Dia kena tiup angin sebab tu dia bergerak macam tu" jelas aku panjang lebar.

"Tu nampak tu, angin tiup dia bergeraklah!" tambah aku lagi.

Afif hanya tersenyum. Puas dengan jawaopan diberikan.

Jeritan Aisy yang sedang bermain di ruang tamu mengalih perhatian kami dari objek yang "pelik" bagi Afif dan "menakutkan" bagi Mama, at first! Hehe!

Ni objek yang "menggemparkan" kami! Hehe!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...