Lu Fikirlah Sendiri! (^_^)

5:14:00 pm Yana Yani 0 Comments

Rasa meluat betul tengok keadaan sekeliling lebih-lebih lagi menjelang PRU-13. Tengok TV atau baca newspaper, semua pro-kerajaan. Tengok Facebook atau blog, semua pro-pembangkang.

Keluar rumah pula, penuh dengah bendera yang berwarna-warni. Jujurnya aku pening dengan semua benda niTu belum lagi cerita pasal jiran atau saudara-mara yang tak bertegur sapa disebabkan perbezaan fahaman politik.

Tapi yang peliknya bangsa Melayu aje yang emosional tak bertempat especially bab-bab politik ni. Aku tengok bangsa lain steady aje.

Aku rasa bangsa lain tu dok bertepuk tangan tengok bangsa Melayu berpecah belah macam ni. Sebab hakikat sebenarnya dia orang cukup takut bila kita bersatu padu. Kenapa? Lu fikirlah sendiri!

Sedih juga rasa bila tengok pecah belah dikalangan orang Melayu di negara yang berdaulat ini, Malaysia. Lagi menyedihkan bila agama yang dianuti tu sama!

Cuba fikir kejab, kita sembah Tuhan yang sama, kita junjung Nabi yang sama, kita sujud ke arah Kiblat yang sama, pendek kata semua sama! Tapi still, tak bersefahaman disebabkan politik!

Sedih takBut again, pendapat aku hanya sekadar pendapat!

-------------------------------------------------

Wah, hujung minggu lagi! Hari yang paling aku nantikan semenjak dah berkeluarga ni. Kalau dulu tak kisah sangat pun, tapi sekarang masuk aje Jumaat dah rasa SERONOK!

Kejab lagi Encik suami nak bawa kita orang "Jalan-jalan, cari pasal!" Hehe

Apapun dekat bawah ni aku nak himpunkan antara masakan yang aku masak dalam minggu ni. Rasa bangga sangat dapat sediakan masakan untuk keluarga tersayang walaupun tak sesedap mana!

So let's check out! (^_^)

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...