Syawal 1435H: Belum Habis Beraya (^_^)

7:18:00 am Yana Yani 14 Comments

Untuk kesekian kalinya aku sambung lagi cerita pasal raya. Hehe! Tinggal cerita ni dan lagi satu cerita yang aku ceritakan lain hari. Al-maklumlah, aku masih dalam mood raya. Hehe!

Kali ni aku mengikut parent in law aku beraya ke rumah adik-beradik Abah mentua aku yang tinggal di Kuala Lumpur dan Kajang. Seronok tau bila beramai-ramai beraya. Baru meriah!

Rumah pertama yang kami tuju adalah Wak Mokhtar di Kuala Lumpur. Adik-beradik Abah yang lain pun ada juga dekat sini. Tu yang buat terasa kemeriahannya.

Gambar dekat bawah ni adalah anak dara Wak Arul dan Wak Gorel. Hehe!


Si Aisy pula, mentang-mentang ada Nenek dia. Nak berkepit dengan Nenek dia aje. Jealous aku! Kononnya manjalah dengan Nenek dia tuHehe!


Afif pula macam biasalah, dah besar ni makin panjang langkah. Bila dia terasa lapar atau haus baru dia cari aku. Nanti bila aku tanya dia jawab, "Afif kat sini ajelah Mama"


Rumah seterusnya yang kami pergi adalah adik Abah di Kajang, Bibik Ani. Memang beramai-ramai kami terjah rumah dia. Menu dia pula bakso.

Aku sebenarnya first time makan bakso. Sedap juga rupanya. Afif dengan Aisy siap bertambah makan. Nampak sangatlah sedap pada tekak diorang bakso tu.

Lepas tu sempat jugalah kami bergambar dengan yang ada.


Jenguk pula ke luar, ada nampak persatuan lelaki sedang bergosip. Snap juga gambar diorang. Hehe! Baju belang hijau dan hitam tu adalah tuan rumah.

Aku baru perasan Aisy punya sengih sikit punya lebar. Confirm ikut Mama dia. Hehe!


Aku cari Afif yang asyik hilang aje. Rupanya dia tengah join pakcik-pakcik dia main skateboard. Lagaknya macam pandai. Eksyen aje lebih bila dia main tu.


Moment paling best adalah apabila tuan rumah memaksa kami semua berkumpul untuk bergambar. Memang terasa kelakar time ni dengan bermacam karenah. Tapi serious seronok.


Lepas dah kekenyangan, kami berangkat pulang. Singgah kejab dekat Petronas sebab kereta Gorel buat perangai. Sempat jugalah aku posing sebagai penutup untuk cerita hari ni. Hehe!


Tinggal lagi satu cerita pasal raya. Confirm itu adalah yang terakhir. Hehe!

Kalau hari tu aku cerita pasal perjumpaan keluarga sebelah Mak aku. Kali ni perjumpaan keluarga sebelah Abah Encik suami pula. Nak tahu happening ke tak, kenalah tunggu ye.

Till we meet again, Assalamualaikum (^_^)

14 comments:

  1. Assalamualaikum... Singgah ptg jap... Wah wah... Lum habis lagi mood raya ye... Walau apapun... Have a nice day... Jemput singgah...

    http://ciklapunyabelog.blogspot.com

    Salam perkenalan... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum habis lagi mood raya cik la wei =)
      salam kenal, insya ALLAH singgah nanti =)

      Delete
  2. Seronoknya yana beraya sakan... masih ada mak ayah mmg kena ambil peluang kenal saudara mara... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasalnya kak nora
      saya rasa kalau diorang tak ada
      susah juga, time diorang ada ni lah semua terjah =)

      Delete
  3. Kali ini afif dan aisy berbaju ungu pulak ye?

    ReplyDelete
  4. Sakan beraya... tp mmg enjoy la kan.. =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sakan sangat farah wei =)
      tapi seriously memang seronok

      Delete
  5. Besar rumah dia yeh Yani.....luas kawasan.... Wah pergi sekali konvoi yeh
    Baru lepas makan bakso 2 hari semalam punya kasi habis pagi ni...hehe.... Budak budak kat sini bukannya nak makan lauk lebih ...geram mak tau hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah okje, segan juga time datang tu
      rasa dia kot sebab tu bebudak tak suka makan

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...