#SupportGaza: Stop Killing Children! (^_^)

6:15:00 pm Yana Yani 32 Comments

Gaza hanya berkeluasan 360 kilometer persegi. Lebih kecil daripada bandar Klang yang mempunyai keluasan 573 kilometer persegi.

Bayangkan kawasan berkeluasan itu ranap akibat bedilan tentera rejim Zionis. Bangunan rumah kediaman, sekolah, masjid mahupun hospital habis semua musnah.

Tiada kegembiraan bagi masyarakat Palestin ketika menyambut Ramadhan mahupun Syawal. Sana sini keluarga atau kenalan mereka cedera parah atau mati syahid.

Kebanyakkan yang cedera atau mati adalah kanak-kanak. Ketika anak-anak kita seronok bermain bunga api, anak-anak di Gaza berada dalam ketakutan akibat serangan bertubi-tubi rejim Zionis.


Di manakan keadilan buat kanak-kanak di Gaza?

Pembunuhan ke atas kanak-kanak di Palestin yang jelas sekali tidak berdosa adalah amat tidak wajar dan tidak berperikemanusian. Ianya satu JENAYAH!

Apapun bangsa, kerakyatan atau agama yang kita anuti, pembunuhan ke atas kanak-kanak adalah sama sekali tidak boleh diterima!

Ianya harus DIHENTIKAN serta merta!


Ketika dasar kerajaan Britain pimpinan David Cameron menyokong rejim Zionis dengan menyifatkan rejim itu berhak untuk mempertahankan diri, ramai rakyat beliau berpendapat sebaliknya.

Salah seorangnya adalah seorang presenter untuk Channel 4 News, John Snow yang menceritakan sendiri pengalaman beliau ketika berada di Gaza.

Beliau tidak boleh melupakan apa yang beliau lihat dan bersimpati dengan penderitaan yang dialami oleh kanak-kanak di Gaza.

Beliau juga mengatakan yang Zionis sememangnya berniat membunuh kanak-kanak di Gaza. Malahan kita semua bertanggungjawab atas kematian kanak-kanak di Gaza sama kita sedar atau tidak.

"We have to know in somewhere we actually share some responsibilities for those deaths" - John Snow


So tanya diri sendiri apa kita mampu lakukan untuk menghentikan penderitaan di Gaza. Orang bukan Islam pun boleh lakukannya, kenapa tidak kita saudara seagama?

Kita mampu hentikannya. Together, we can make a difference.

#SupportGAZA

32 comments:

  1. tak sanggup tengok anak-anak menjadi mangsa.. hati bagai disentap-sentap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan mama
      saya selalu dok terbayang afif dan aisy
      kuat betul parents kat sana menghadapi ujian ALLAH

      Delete
  2. Semoga mereka dilindungi oleh Allah.. #PrayForGaza

    ReplyDelete
    Replies
    1. marilah kita sama-sama berdoa kan farah

      Delete
  3. semoga para korban diberikan ketabahan dan kekuatan disana Amien.

    ReplyDelete
  4. sedih bila mengenangkan nasib mereka di sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesiapa sahaja yang mempunyai peri kemanusian akan
      berperasaan begitu

      Delete
  5. Tak sanggup tengok ni semua. Asyik memikirkan bagaimana kalau kita di tempat ibu mereka yang terkorban. Minta dijauhkan Allah pengalaman sedemikian. Israel memang kejam. Nak berjuang bersama, belum cukup kekuatan. Kita lakukan apa yang terdaya sajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan mummy
      saya sendiri tak dapat bayangkan kalau saya ditempat mereka.
      saya rasa saya tak kuat
      tulah kan mummy, kita cubalah apa yang termampu
      entry ni adalah salah satu bantuan yang saya mampu hulurkan

      Delete
  6. Doa buat mereka... Harapan semoga keganasan ini dihentikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak, ianya memang harus dihentikan

      Delete
  7. desakan, gesaan dan tekanan perlu diberikan kepada zionis ini... ternasuk amerika...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah satunya adalah dengan memboikot =)
      itu adalah tekanan hebat bagi mereka

      Delete
  8. Marilah kita terus berdoa & menyokong dgn sumbangan serta boikot.. Itulah perjuangan kita yg terbaik di sini buat mereka. Semoga ia menjadi ibadah kebaikan yg dpt memberatkan amal kita juga di akhirat nanti... aamiin ya Rabbal alaamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju sangat pendapat en khir
      aminnn

      Delete
  9. Lakukan apa yang termampu untuk membantu. Jangan ingat sumbangan kecil kita tidak memberi impak yg besar... Allah Maha Adil lagi Maha Mengetahui... Doa For Palestine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk berjuang bersama mereka saya tak mampu
      ini sahaja yang saya mampu lakukan

      Delete
  10. setiap hari dgr berita berkaitan Gaza je secara tak sengaja menitis air mata..Ya Allah hidup mereka tidak tenteram..jumlah mangsa yg meninggal makin meningakt. Hanya mampu berdoa agar kekejaman dan pertelingkahan ini berakhir dengan cepat

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan JM, saya pun gitu
      sedih memikirkan nasib saudara kita di sana
      teruskan ajelah berdoa, semoga mereka tabah menghadapi dugaan no

      Delete
  11. sayu hati dnga kanak kanak yg tidak bdosa mjadi mgsa keganasan dan kerakusan zionis...laknatlah hidup kamu zionis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita mak-mak ni
      kalau tengok berita gini teringat anak sendiri kan?
      memang zionis perlu terus dilaknat
      moga ALLAH mempermudahkan perjuangan kita

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...