Kalimah ALLAH Hanya Untuk ISLAM! (^_^)

10:46:00 pm Yana Yani 16 Comments

Jujurnya banyak kali aku fikirkan untuk publish entry ni. Wajar atau tidak? Ianya isu yang begitu sensitif, at least bagi aku walau golongan lain mengatakan sebaliknya.

Apa yang aku ingin sampaikan hari ni adalah atas dasar kesedaran dan melindungi keturunan aku daripada kafir laknatullah! Terpulang kepada cara pembacaan atau pemahaman untuk menilainya.

Aku mula rasa tercabar dan marah bila salah seorang rakan sekerja aku yang of course non Muslim telah menggelar kerajaan Malaysia sebagai rasis disebabkan isu kalimah ALLAH.

Aku bukan marah dia mengata kerajaan Malaysia, lantak dia lah kan! Tapi aku marah bila dia mempertikaikan kalimah ALLAH adalah hak exclusive ISLAM.

Frankly speaking, who the hell are you untuk mempersoalkan benda sensitif seperti itu? Seriously at that moment I feel like I wanna kill somebody!

----------------------------------------

Aku nak tanya sama ada korang pernah tengok Bible di dalam versi Bahasa Melayu? Belum? Gambar di bawah ni adalah petikan Bible yang dirampas Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS)


Ia mentafsirkan bahawa ALLAH ada tiga dan Nabi Isa adalah anak ALLAH!

Nampak tak permainan yang sedang mereka mainkan? Nampak tak? Ia adalah sesuatu yang setiap di antara kita yang beragama Islam PERLU risaukan.

Inilah sebab kenapa kalimah ALLAH hanya untuk ISLAM!

Mereka secara terang cuba memesongkan akidah umat Islam dengan menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi Bahasa Melayu!

Bayangkan kalau ianya terlepas dikalangan umat Islam berbangsa Melayu dan sekiranya keimanan mereka mereka tidak kuat? TERPESONG!

Nauzubillah! YA ALLAH lindungilah keturunan aku dan saudara seagama aku daripada kafir laknatullah yang cuba memesongkan aqidah kami YA ALLAH!

Aku tak mahu mengupas panjang mengenai isu ni kerana setiap di antara kita mempunyai pandangan yang berbeza. Seperti mana Marina Mahathir dan bapanya.

Bagi aku ianya bukan soal boleh atau tidak. Tapi ianya lebih terjerumus berkenanan sensitiviti masyarakat. It is too damn sensitive! Kenapa sentuh isu ni? Kenapa?

MALAYSIA mempunyai masyarakat yang berbilang bangsa dan agama. Pihak gereja especially Paderi Lawrence tidak sepatutnya melakukan hal yang sedemikian.

Especially bila mahkamah sudah memutuskan TAK BOLEH! Even Sultan juga sudah bertitah perkara yang sama. Tapi mereka masih berdegil!
Sebagai seorang Islam yang mengucapkan kalimah لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ
Apakah tindakan kita?

"Kalau kalimah ALLAH pun kamu tak boleh pertahankan, apa lagi yang tinggal pada aqidah kamu untuk kamu pertahankan?" - Ustaz Kazim Elias

Sumber: sokongtv3

P/S - This time I am ready to fight no matter whatever the caused!

16 comments:

  1. wah..isu sensitif ni...memang kalimah Allah hanya untuk muslim sahaja..dunia akhir zaman,ada2 saja cara untuk menyesatkan anak adam..harus di ambil tindakan sewajarnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada dengar ceramah ustaz zakir naik yang mengatakan
      bahawa dalam bible tiada langsung menyebut perkataan ALLAH
      hanya di MALAYSIA isu ni dimainkan
      atas sebab yang amat jelas....MEMESONGKAN AKIDAH UMAT ISLAM

      Delete
  2. Nk komen x tau sangat,sbb kurang ilmu dlm bab ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun bukan seorang bijak pandai dalam hal ni
      tapi cuba kita tanya diri kita sendiri
      kalau perkataan ALLAH terdapat dalam kitab bible
      yang berbahasa melayu lepas tu tersebar
      pada anak-anak kita atau keturunan kita

      adakah iman mereka cukup tebal untuk menakis
      dakyah jahat "puak" ni

      kalau tidak, wajib kita mempertahankannya
      atas sebab sensitiviti

      Delete
  3. setuju gak entry ni.. walau aku pun bukan pandai sgt dlm bab2 agama ni.. tp pastilah kita paham & tahu ALLAH itu ape bg kita org ISLAM kan? kalau kita bendarkan agama lain turut guna kalimah Allah ni.. x mustahil ia akan mengelirukan lebih2 lg kpd golongan yang kurang kefahamannya dalam agama ISLAM walaupun mereka itu beragama ISLAM..

    cer baca BIBLE tu.. kalau org tak tahu orang akan anggap ISLAM ada 3 tuhan juga mcm dlm bible tu kan.. CER fikirkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang aku cuba sampaikan, walaupun kita mengaku beragama islam
      tapi keimanan kita senipis kulit bawang
      apa sahaja boleh berlaku sekiranya kalimah ALLAH ada dalam
      bible berbahasa melayu

      takut membayangkan, kita perlu lakukan sesuatu
      untuk melindungi generasi kita

      Delete
  4. setuju sangat dengan entri ini.. kalimah Allah hanya untuk agama Islam sahaja.. mereka translate bible kepada bahasa melayu dan gantikan god dengan 'Allah' memang sengaja nak memperkotak katikan umat islam di malaysia.. perlu buat sesuatu jika kita tak nak anak cucu kita nanti terpesong akidah.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kalimah ALLAH hanya untuk ISLAM dan kita perlu mempertahankannya
      niat mereka memang teramat jelas

      nauzubillah, moga kita dilindungi

      Delete
  5. Apa yg perlu kita lakukan sekarang ini, beri ilmu agama secukupnya kepada generasi muda dan anak2 kita. Perkuatkan iman dan akidah mereka dan diri kita sendiri. Sekarang pun ianya tidak dapat dihalang...lagi 10 tahun, 20 tahun...masa itu kita sudah tiada utk membimbing lagi. Tanggungjawab mereka, anak-anak kita dan generasi muda masa kini...semoga mereka dilindungi Allah SWT.
    Semoga ianya dapat dibendung sebelum keadaan semakin buruk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul apa yang BM kata mereka perlukan didikan yang cukup
      sebagai benteng dari segala kejahatan atau hasad dengki

      persoalanya tak akan kita nak biarkan aje?
      bagi aje? camtu?

      Delete
  6. salam jumaat yana..
    ni kalau sempat anak2 yg belum tau hukum dan harkam membacanya..opkos dorang confused,selalu kita cakap Allah yg satu or esa kan ? bila dia baca tengok ada 3 Allah..haa sapa yg pening nak menjawab opkoslah kita kan!!..
    so,lindungilah kalimah ALLAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam jumaat kak roha =)

      tu lah yang saya cuba sampaikan
      kita perlu buat sesuatu untuk melindungi keturunan kita
      daripada menjadi "mangsa" mereka

      Delete
  7. Betul setuju tuh..kslimah Allah hanya utk agama ISLAM!! Cuba kalau kita sentuh soal agama mereka, agak2 melenting tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kalimah ALLAH hanya untuk ISLAM!
      ALLAHUAKHBAR!

      Delete
  8. moga kita dan zuriat keturunan kita terlindung dr semua itu..risau kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah yang saya harapkan
      teramat risau!

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...