Si Bongsu! (^_^)

11:33:00 pm Yana Yani 2 Comments

Entry kali ni nak dedicate untuk si bongsu, Anis a.k.a Acu!  


Maksud nama Anis tu sendiri adalah teman dan mungkin disebabkan itu dia sentiasa berada di sisi kami semua sebagai peneman melalui perwatakan manja dan kadang-kadang agak poyo!

Dia lahir masa aku berusia 19 tahun. Disebabkan jarak usia dia yang agak jauh dengan aku, so bila keluar dengan dia time tu mesti orang akan bertanya, "Anak ke?"  

Aku ni pula time solo dulu suka bawa adik-adik ronda-ronda walaupun terpaksa naik bas. Aku rasa seronok bila tengok dia orang seronok. Tak dapat nak describe perasaan seronok tu dengan perkataan!

Masa tu aku tak peduli sangat orang kata. Lagipun aku malas nak bersoal jawab dengan orang yang aku tak kenal. Sebab tu aku lebih suka angguk aje walaupun benda tu tak betul.

Aku ingat lagi umur Anis baru 3 tahun masa first time aku bawa dia keluar berjalan. Mak pula tak kisah sebab mungkin dia yakin aku mampu jaga adik aku dengan elok. 

Sampai sekarang walaupun dah ada anak sendiri, aku masih lagi bawa Anis ke mana aje kita orang pergi. Encik suami pula tak keberatan nak bawa dia sekali. Dan ya, aku masih lagi juga mengiakan Anis sebagai "anak" aku bila ada orang bertanya.

Anis juga merupakan makcik kesayangan Afif dan Aisy! Walaupun suka "membuli" antara satu sama lain, mereka tetap close! Yang pasti kehadiran mereka memberi sinar kebahagian dalam hidup aku. 

Tapi kadang-kadang pening juga kepala aku ni nak jadi juri dalam "pergaduhan" dia orang! Dua-dua sama aje perangai. Baik Afif ataupun Anis. Tak lama lagi Aisy pula join group, dia pun dah mula menunjukkan tanda-tanda "pembuli"

Januari nanti Anis akan genap 11 tahun! Kejab aje masa berlalu, tahu-tahu dah besar dah adik bongsu aku ni! Aku pula yang makin tua! Hehe!

Apapun Anis, perjalanan kamu masih lagi jauh! Belajar rajin-rajin dan yang penting sekali teruskanlah jadi "peneman" kami semua! We love you!

2 comments:

  1. adik akak yg bongsu pun lahir masa umur akak 19tahun..beza setahun je umur adik akak dengan anak buah akak yg sulung..

    ReplyDelete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...