Kita Perempuan (^_^)

11:40:00 pm Yana Yani 0 Comments

Peringatan: Entry ini adalah pendapat aku semata, sebarang percanggahan pendapatan adalah tanggungan individu itu sendiri! Harap Maklum!

Atas tujuan menutup aib seseorang, siapa yang terlibat dalam entry ini dirahsiakan!

---------------------------------------------------

Baru-baru ni aku nampak sesuatu yang aku tidak berkenan dan cukup jelas melanggar batas-batas sebagai seorang perempuan Melayu dan lebih-lebih lagi seorang Muslimah. Aku dedicated entry ni untuk dia!


Wahai adikku,

Bercinta memang semuanya indah. Tak akan ada keburukan pun yang akan kita lihat dengan jelas. Kalau ada pun kita hanya akan menutup mata. Pretending yang kita buat benda yang betul walau hakikatnya tidak.

Trust me, I have been there! Along tahu apa itu cinta dan amat faham perasaan kamu terhadap dia.

Mungkin Along bukan lah insan yang layak memberi nasihat ini. Tapi atas dasar kita perempuan, Along terpanggil untuk menyatakannya. Apa yang kamu lakukan tu adalah SALAH wahai adikku!

Agama kita melarang dan budaya kita mengatakan tidak manis apa yang kamu lakukan tu. Ya, amatlah tidak molek apabila tanpa sebarang ikatan kamu tidur di rumah bukan muhrim walaupun kamu memberi alasan orang tuanya ada bersama.

Jujurnya Along tak boleh terima alasan tu! Mana hilangnya maruah kamu sebagai seorang perempuan? Orang lain mentertawakan kamu dan nampak seolah-olah kamu ni tiada harga diri! Kalau yang buat ni adik Along, confirm Along dah bagi pelempang!

Sedarlah dik! Jangan tunjukkan diri kamu murah! Letakkan diri kamu diposisi yang orang lain boleh menghormati kamu! Dia yang kamu cintai sekarang belum tentu jodoh kamu!

Along akui, kita sebagai seorang perempuan memang lemah dengan insan yang kita sayang especially bila segala janji manis telah ditaburkan! Tapi Along tidak akan berkompromi dengan MARUAH!

Sebab tu Along amat kecewa dengan tindakan kamu! Bila kali pertama kamu melakukannya, Along sangkakan Along boleh memberi nasihat pada kamu sama seperti adik-adik Along yang lain, tapi Along silap!

Ini kali kedua dan paling mengejutkan kamu sanggup tidur selama 3 malam berturut-turut di situ dari rumah kakak kandung kamu sendiri! Kamu bagi alasan kakak kamu tak sporting! This is ridiculous!

Tahukah kamu yang kakak kamu cuba melindungi kamu, maruah kamu yang tidak boleh dibeli dengan segala harta di dunia ni! And I definately will do the same! No doubt!

Wahai adikku,

Perasaan hormat Along pada kamu hilang secara tiba-tiba. Along tak tahu sama ada Along boleh memandang kamu sama seperti sebelum ini! Tapi siapalah Along untuk menghukum! Along dah bagi nasihat, terpulang kamu untuk menilainya!

Apapun ketahuilah wahai adikku, lebih mudah mencari kesalahan seorang perempun dari seorang lelaki!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...