Tak Sihat! (^_^)

11:51:00 pm Yana Yani 0 Comments

Minggu ni anak-anak aku tak berapa sihat.

Si Abang selesema, si adik pula batuk, demam + selesema. Pakej si Adik dapat. Aku pula jadi tak keruan bila anak-anak tak sihat. Tidur pun dua tiga hari ni tak betul. Risau!

Abang memang agak kerap selesema sebab dia ada masalah tonsil. Biasanya dia akan sakit tekak, kadang-kadang tu demamnya tinggi sangat.

Si adik pula baru baik dari pneumonia. Bila dia batuk lagi, aku jadi tak tenteram. Takut sangat peristiwa lama berulang lagi.

Aku tekad bawa dia orang ke klinik pakar (walau terpaksa berhabis!) So untuk ke sekian kalinya aku bawa dia orang ke Klinik Pediatrik Adek di Seksyen 9 Shah Alam.

Klinik ni sebenarnya agak jauh juga dari rumah aku tapi aku selesa dengan doktor yang merawat budak-budak ni.

Kata Doktor Amdan, apa yang anak-anak aku alami lebih kepada virus (dia ada sebut beberapa nama virus, tapi tak ingat! Maklumlah tua sudah!)


Dia ada bagi beberapa ubat dan of course antibiotik! Terlanjur dah bercerita pasal Antibiotik ni, aku nak tanya, macam mana korang ambil antibiotik?

Tahukah korang antibiotik ni kalau digunakan dengan sewenang-wenangnya akan membahayakan nyawa kita sendiri?

Bakteria yang tidak terbunuh akan menjadi mutasi di mana ia akan menjadi kebal dan semakin kuat! Benda ini akan berulang sehingga tiada lagi antibiotik yang berkesan terhadap manusia! Menakutkan!

Klik sini untuk bacaan lanjut.

So pastikan korang makan antibiotik mengikut masa dan paling penting, habiskan! Tak pun tak payah makan langsung! Habis cerita! Hehe!

Apapun aku harap cepatlah anak-anak aku sembuh! Risau tak boleh kata kalau anak sakit!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...