Rumah Baru...Tapi (^_^)

2:37:00 pm Yana Yani 42 Comments

Hari ni dah genap 12 hari kami menghuni di rumah baru. Alhamdulillah semuanya dah back to normal. Cuma masih dalam proses menyesuaikan diri di tempat baru aje.

Kalau dulu nak hantar Afif dan Aisy ke rumah Mak aku, jalan kaki aje. Sekarang dah kena drive. Tapi aku terasa diri hebat pula sebab dok drive. Hehe!

Nak pula Afif tiap kali aku drive dia kata, "Wah! Mama hebatlah!"

Mau tak kembang hidung bila anak dok puji gitu. Hehe! Anyway bagi yang belum tahu, aku baru sebulan memiliki lesen P. Tu yang terasa hebat aje tu. Hehe!

Seriously aku rasa rindu bangat nak update blog. Ada banyak benda nak diceritakan. Ada aje idea yang berlegar dalam kepala otak aku ni.

Tu nak cerita, ni nak cerita. Pendek kata, semua benda aku nak cerita. Hehe!

Malangnya line internet kat sini LOUSY!

Nak buka satu page pun lambat giler! Encik suami pula memang bergantung pada internet sebab dia ada online business.

Encik suami susah hati sebab tak boleh bekerja macam biasa.

Kalau dulu aku boleh duduk sebelah Encik suami update blog sambil dia sibuk dengan business dia.

Tapi sekarang dah tak boleh guna serentak.

Tak tahulah kot Maxis Home Wireless yang kami langgani bermasalah atau memang line dia LOUSY! Tak gunalah perabih duit kalau tak boleh guna kan?

Ni kami dah bercadang nak beralih angin. Tak mahu dah pakai Maxis. Celcom lagi tak mahu! Tapi kami pun bukannya pandai sangat dalam bidang ni.

Mungkin area tempat kami tinggal ni memang line internet tak ada sangat. Cuma kadang tahap kesabaran pun ada hadnya. Maklumlah, manusia biasa.

Entry ni pun aku typed dekat office. Daripada tak buat apa-apa time lunch, baik aku update blog walau yang baca mungkin aku sorang aje. Hehe! 

By the way, aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang dok rajin tinggalkan jejak di blog aku yang tak seberapa ni.

Kalau korang belum pernah jengah blog diorang, pergilah dok terjah blog mereka dekat bahagian blog list aku. Worth it mengenali mereka tau (^_^)


Okaylah korang, tu ajelah bebelan aku hari ni. Entah bila lagi dapat update blog ni. Apapun korang jaga diri elok-elok ye.

Selamat menunaikan ibadah puasa (^_^)

42 comments:

  1. selamat menduduki rumah baru... takpe survey pakej internet pelan2.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...mekacih cik lekit =)
      tulah nak plan cari ni

      Delete
  2. Pindah rumah baru memang macam tu Yani.. susah nak dapat line mula-mula.. lepas tu okey kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke kak? tak tahulah pula bab tu
      berapa lama nak tunggu agaknye

      Delete
  3. Wah tahniah dah pindah umh baru mesti best kan.. yana apa.kata try yes.. farah pakai okey laju..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sonok sangat farah wei!
      macam tak percaya dah ada rumah sendiri =)

      okay ye pakai yes, tengah dok mencari yang mana baguih

      Delete
  4. Eh... Sy ada la... Cuba la seacrh guna phone tgk line pe yg ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah ada! hehe
      cari guna phone? tak faham saya

      Delete
  5. nama saya atas sekali..yuhuuu..jemput singgah ye..
    tahniah dah pindah umah baru..umah saya ni pon tak tau la nak pakai apa..line siput..
    bila survey, so far y ok unifi jek..emm

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye, silalah singgah ke blog janji kita
      TERBAIK!
      terima kaish mar, rezeki anak-anak =)
      ramai juga yang kata unifi paling bagus

      Delete
  6. Selamat berpindah ketempat baru...salam ramadhan dari bunda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih bunda
      salam ramadhan kepada bunda sekeluarga juga ye

      Delete
  7. Bertukarlah kepada unifi atau steamyx... pasti xde masalah, hehe...
    Hebat2...dah bawa kereta, kereta ape ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..beriya promote ni BM =)
      tapi memang kami bercadang nak ke arah tu juga =)
      hehe...hebat kan.
      keta biasa aje BM, si putih =)

      Delete
  8. Selamat duduk rumah baru, Yana....Mesti best sangat sebab dah duduk rumah sendiri kan... Haa, k nurul kalau kat rumah pun pakai Maxis line cam siput... tu sebab jarang sangat dapat update blog kat rumah... memang kat opis je lah...
    Selamat berpuasa, Yana ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak nurul
      alhamdulilah kak, rezeki anak-anak, merasalah dok rumah sendiri =)
      saya jarang berupdate blog kat opis
      kena guna banyak masa nak pikir apa yang ditulis...hehe

      selamat berpuasa tuk akak sekeluarga juga ye =)

      Delete
  9. Salam singgah,

    Baru dapat lesen P tak bermakna tak terror bawak kereta. Wah, bayar mahal-mahal guna line maxis pun still terhegeh-hegeh? Haruslah ditukar company tu :) Kat rumah saya masih setia guna streamyx jek...dah bertahun-tahun ni takdalah pulak membawa masalah negara ke dalam rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih singgah =)
      hehe...memang bercadang nak tukar
      tapi masih lagi timbang-timbang =)

      Delete
  10. Wah..bestnyer dah ada lesen.tahniah sis..

    ReplyDelete
  11. Tahniah kerana menduduki rumah baru. Apa pun sabar jelah ttg line tu. Mudah2an selesai nanti. T kasi juga Yana & tahniah kpd yg lain2 yg tersenarai.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kash en khir, alhamdulillah =)
      hehe...kesabaran pun ada had nya, lagilah tuk manusia
      biasa cam saya ni...hehe

      Delete
  12. Rasanya kena check line kawasan situ dulu kot kak. Tengok mana yangg power barulah langgan. haa gitu. Singgah sini smbil follow akak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. camne nak check? bukan tahu sangat benda-benda gini
      terima kasih follow sini ye =)

      Delete
  13. salam yana..cuba guna unifi.laju tau hehehe..

    wah bestnyer dah duduk rumah baru,
    cepat2 update blog byk citer tu nak tulis hehehe..apapun akak doakan yana sekeluarga sihat2 je ye..nti tenet ok bole update citer ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kak...memang nak guna
      tapi kena ada line telefon kan?
      tiang telefon pun saya tak nampak kat kaw rumah saya ni

      memang confirm saya akan membebel panjang once internet
      dah back to normal =)

      Delete
  14. seronokkan dah duduk rumah sendiri...ooo patutlah tgk jarang update n bw

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tulah sebab utamanya mimi
      sakit hati n bila teringat

      Delete
  15. Kalau yana nak tukar internet service providerkan... sblm ambik apa2 pakej... minta org tu cek... sama ada kawasan rumah yana linenya full... macam rumah saya ni digi mmg line xpower... celcom n maxis ok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah nanti lepas raya lah baru cari mana paling baguih
      sekarang ni tak bolehlah nak aktif sangat =)

      Delete
  16. klu kat situ ada unifi , apply jer . lagi senang . blh guna byk mana . janji ada pulus nak bayar .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak p tanya lagilah vee
      lepas raya kot...hehe

      Delete
  17. Alhamdulillah dah ada rumah sendiri... mesti pasnie seronok hias rumah kan mama... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah idah, rezeki anak-anak =)
      dah settle dah azam mengemas, buat apa yang patut aje

      Delete
  18. tahniah da pindah rumah baru :)

    ReplyDelete
  19. Mananya gambar rumah baru ni...Tak sabar nak nunggu ni hehe
    Tukar jerlah kalau LOUSY cenggitu sangat...penat jer bayar tapi service tak ok!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabarlah okje, belum sampai seru...hehe
      memang bercadang nak tukar
      tunggu kaya sikit...hehe

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...