Iklan 18SX Nuffnang (^_^)

5:25:00 pm Yana Yani 66 Comments

Aku tengah dok senyum sesorang sambil membalas komen yang ditinggalkan di blog aku ni. Ada aje komen-komen yang buat aku tersenyum.

Dapat pula bersiaran dari rumah Mak mentua aku yang menggunakan Streamyx. Memang awesome sebab laju aje. Tu yang menambah kemanisan senyuman aku. Cehwah! (^_^)

Tengah dok reply tu, tetiba aku terpandang iklan dekat bawah ni di bahagian sidebar aku. Astaghfirullahaladzim! Terasa nak gugur jantung aku.

Time tu juga dok pergi website Nuffnang tukar apa yang patut. Terasa nak marah pun ada juga dalam bulan yang mulia ni boleh pula keluar iklan gitu.

Untuk perhatian pihak Nuffnang, saya tak suka iklan yang tak sewajarnya di blog saya yang mungkin tiada nilai pada mata anda tapi bernilai pada mata saya.

Kindly take note!


Sebelum ni aku terbaca cerita orang aje. Aleh-aleh aku pula yang kena. Malu pula ada pada sesiapa yang dah tertengok iklan tu.

Walau duit yang dah ada tu cukup buat beli Slurpee, aku tak adalah desperate sampai nak benarkan aje apa yang diiklankan. So aku tukar pada charity ads.

Survey pun aku dah update.

Elok aje bertukar ads preferences tu, keluar pula gambar Shila Amzah bertudung litup. Sejuk hati memandang. Hehe!

 

Kalau korang ada terpandang sesuatu yang mungkin tak berkenan pada pandangan mata korang, silalah maklumkan pada aku serta-merta ye.

Maklumlah aku ni manusia biasa, tak lari dari buat silap dan salah.

Iklan Nuffnag ni pun buat cukupkan syarat aje. Orang lain lagi muda belia dari aku dalam bidang blogging ni dah berapa kali cash out. Aku pula belum ada rezeki lagi.

Yelah, baru teringat. Tak lama lagi genaplah dua tahun aku aktif dalam bidang blogging ni.Cepat betul masa berlalu. Dah dua tahun rupanya (^_^)

Agaknya kalau aku buat mini giveaway sempena ulangtahun keaktifan aku berblog, agak-agak ada tak yang nak join? Cer angkat tangan cam gini \o/ bagi aku nampak sikit (^_^)

Okaylah korang ye, sampai di sini aje bebelan aku. Sikit peringatan dari aku, sebagai pengguna korang mempunyai hak untuk mempersoalkan barang yang korang dah beli.

Paling penting sila simpan resit pembelian sebagai proof of purchase. Consumer Tribunal pun tak boleh nak menolong sangat kalau tak ada bukti.

That's it korang, Selamat Berbuka Puasa (^_^)

66 comments:

  1. haaaaaaa inilah CT ternampak kat blog CT ni... the same iklan. terus terdetik maaak aih kalo orang klik ni duit aku dapat cem mano T.T tu yang terus google halal haram haaaah sekali kuar explanation. itulah dah agak dah blog orang lain pun sama eeeee gewam..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke, tulah kan
      dahlah tengah bulan posa ni, mau tak geram

      Delete
  2. Tak pernah kena lagi iklan mcm tue.. ish tak elok kan bulan 2 posa nie dok kuar iklan mcm tue...=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya baru tu perasan
      tulah kan, cubalah hormat sikit dak

      Delete
  3. Kathy pun pernah buat tentang iklan seksi ni sis.da bosan da tgk iklan tu xhilang2 jgk walau da plh iklan kita nk dan tak nak.buat GA la sis..kathy join.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke kak? memang tak akan hilang apa ke
      risau juga ni
      nak join ye...nanti saya pikirkan apa camne nak buat ye =)

      Delete
    2. Ye sis..dari awal kita dah pilih iklan mcm ne kita nk pn tetap ada jg.

      Delete
    3. tulah saya pelik juga ni
      sebab memula registered tak ada pilih semua tu
      aleh-aleh keluar juga

      Delete
  4. Setahu Kak Azie, semasa kita mula daftar Nuffnang dulu, kita disuruh pilih kategori ads apa yang kita nak papar di blog kita. Kak Azie pilih food, percutian... dan beberapa yang biasa saja. Yang rokok, lucah, arak tu awal awal dah pangkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak azie, saya dah buat dah semua tu
      tapi keluar juga ni,
      tu yang saya tak paham tu

      Delete
  5. Oh, ade juga ye iklan camni... kalau camni, kita pulak yang maluu tengok... aduhai...
    Kalau Yana buat GA, k nrl join... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan kak nurul, malu plus geram =)
      yeke..best ni dah dua orang dah =)

      Delete
  6. Dulu saya pun pernah kena iklan2 mcm ni.. tp skrng dah x delagi... bolehlah ga.. saya join nnti.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tak kenapa dia keluar?
      en khir orang ketiga ni, maka harus dipertimbangkan sedalamnya ni =)

      Delete
  7. eh yeke walaupun dah buat survey tu?

    ReplyDelete
  8. \o/ .... okey tak dah angkat tangan cam ni? *__*

    Bulan puasa keluar iklan yang tak sepatutnya memang haru-birulah rasa. Nasib baik dah takda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tu tanda nak join tu
      empat orang dah kata ni, kena buat juga ni =)

      tulah, entah apa-apa

      Delete
  9. errrkkk...tak boleh.. tak boleh...harap2 lps ni takde keluar lg

    ReplyDelete
  10. Yelah kalau bunda pun tak sukalah...nanti apa pulak persepsi orang terhadap kita..
    Pada hal kita tak tau n tak mintak pun iklan2 macam ni...

    Kalau ada yang faham takper lah...kalau tak kita yang malu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah yang saya risaukan bunda
      pandangan orang pada kitalah walau hakikatnya tak disedari

      Delete
  11. Nauzubillah... ramai juga dah terbaca yang kena iklan camtu... tapi syukur stakat nie idah belum pernah kena lagi... mohon pihak nuffnang lebih sensitif dengan isu macam nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan idah
      cam tak sensitif, kalau memang purposely pilih iklan gitu tak apalah
      ni awal-awal dah kata, tak mau
      keluar juga!

      Delete
  12. Kenapa nuffnang tak menyala pula petang nie yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tak tahulah mengapa

      Delete
    2. malam nie pun tak ada juga... ermmm... ce check coding ada problem kot... replace code baru...

      Delete
    3. yeke, tapi dah okay dah tu
      cer tengok =)

      Delete
  13. Alamak ye ke ada iklan macam tu? Saya online dr phone, so dia keluar version mobile punya... iklan sidebar mmg tak nampak melainkan kita tukar web version... kena cek ni... mana tau terkeluar pulak iklan mcm tu di blog... thanks bagitau yana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak, saya mengalaminya
      cer check kak kot terkena juga

      Delete
  14. eh ade ye iklan mcm tu...laa lieya baru tau bace entry yana nie...lupe dah mse klik kat nuffnang tu apeyg lieya klik....hope takde la keluar iklan mcm tu...tak syok sbb kite blog bertema kan family...kalo ternampak kat blog lieya khabar2kan key...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah lieya,selama ni dengar orang bercakap aje
      aleh-aleh kena kat diri sendiri
      saya pun harap dah tak keluar lagi
      wokeh bebeh, will do =)

      Delete
  15. ngeri gak klu terkena ... tak pasal2 org pandang serong kat kita .

    ReplyDelete
  16. saya nak beri kad raya ... blh beri alamat ... terima kasih ... jgn bimbang , saya x publish .

    ReplyDelete
  17. kat blog saya tak pernah nampak iklan camtu lagi & tak pernah sapa bagitau ternampak hope takde la. Saya dulu mula2 pasang nuffnang pun tahun kedua tu baru nampak ada earning. Semua tu rezeki.. Insya Allah kalau rezeki kita nanti cashout jugak kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ni baru nilah cik lekit
      tak penah tau sebelum ni ada ke tak
      baru tu terperasan

      hehe...saya tak berharap sangat cik lekit
      blog ni tak ramai pengunjung pun
      betullah cik lekit kata tu, kalau ada rezeki adalah

      Delete
  18. ada ek iklan gini kat Nuff..
    mmm.. x perasan plk..

    ReplyDelete
  19. ada la tu [ihak nuff terlepas pndg..

    ReplyDelete
  20. ooo ada ya iklan cam gitu..
    comey shila amzah tu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada keluar kat sini aritu
      hehe...dia memang comel kan =)
      by the way thanks follow sini ye

      Delete
  21. dulu masa pakai nuff selalu keluar...pihaknya menafikan... last-last delete terus

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke acik?
      tulah akak baru tu first time nampak

      Delete
  22. Pihak pengiklan perlulah peka. Jangan main belasah je tak kira itu blog apa kan.

    ReplyDelete
  23. Ohhh ada yeh YD iklan cenggitu... Tak perasan pulak.
    Hish kalau OKje sure tak reti nak buat camne tu....bagus jugak awak tunjuk cara dia YD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada okje, saya kena
      saya pun tak berapa pandai benda gini
      main hentam aje...hehe

      Delete
  24. nak tukar jugakla...kena ati ati kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan, mungkin juga mereka terlepas pandang
      tapi kita juga harus waspada

      Delete
  25. Thanks, I just know that we can control the ads display in our blog.

    ReplyDelete
  26. aduhai... terima kasih sangat membantu... dgn segera sy tukar...

    ReplyDelete
  27. mcm bkn iklan nuffnang je?
    rsnya nuff ada tnya samada nak terima ads berunsur tobacco or sexual content. yg tu la yg patut di tanda tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin ndra meruju pada survey
      yes i have done that
      saya tak pasti pasal tu, yang pasti saya bukan the only victims

      Delete
  28. Sebab tu saya suka guna adsense. Kita boleh kontrol kategori2 dan sub-kategori iklan yang muncul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga daftar adsense tu
      tapi masalahnya akan affect kita punya glitterati
      tu pasal tak guna

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...