Nak Pergi Sekolah! (^_^)

11:01:00 pm Yana Yani 2 Comments

Hari ini ada sambutan Maulidur Rasul di sekolah Afif. Ikut hati, aku malas nak bagi Afif pergi bila dapat surat jemputan untuk acara ni minggu lepas.

Disebabkan "kemalasan" tu, aku terlupa langsung tentang acara tu. Aku hanya teringat bila Mak beritahu dia nampak Afif tengah buat raptai untuk perarakan.

Afif begitu teruja dengan acara ni. Beria-ria dia kata nak pergi.

"Afif nak pergi sekolah Mama! Best pergi jalan dengan kawan-kawan, dengan cikgu" kata dia bila aku kata tak payah pergi.

Disebabkan semangat dia tu, aku turutkan aje! Dan buat pertama kalinya juga kami sampai awal ke sekolah! Orang first tu!

Aku pun ikut juga berarak! Jauh juga berarak tadi, pusing beberapa blok rumah! Semput aku dibuatnya! Nampak sangat tak pernah buat exercise! HeheNi sekarang pun rasa penat lagi!

Apapun rasa seronok juga ikut berarak! Especially bila tengok keceriaan Afif. So hari ni nak share dengan readers semua gambar Afif di sambutan Maulidur Rasul peringkat Pasti Al-Hikmah

Semangat nak pergi sekolah hari ni
Sebelum berarak, kita makan dulu!
Sempat lagi main tu sebelum berarak
Budak perempuan depan sekali tu, aku dah chop buat calon menantu! Hehe!
Semua sedia!
Tiba-tiba dia buat muka sedih pula!
Sempat lagi Mama snap gambar time berarak! Hehe

Disebabkan kepenatan, masak pun lambat hari ni. Menu paling senang, masak paprik! Campak aje semuanya dalam kuali! Lepas tu tunggu masak aje! Hehe!

Kalau nak tahu cara-cara buat paprik lebih kurang macam aku buat, bolehlah jengah ke blog kawan aku ni. Bezanya aku tak rajin nak mesin-mesin! Hehe! Semua potong dengak ketuk je, lepas tu campak! Settle!

Lepas tu makan pula dengan telur dadar! TERBAIK!


 

2 comments:

  1. rupa paprik dah sama ngan saya punya tue...rasa tak taw la sapa lg sedap...hahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah kamu...akak tak pandai masak! hehe!

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...