CNY: Our Style I (^_^)

1:48:00 pm Yana Yani 0 Comments

Bahagia betul rasanya bila public holidays jatuh pada hujung minggu. Bolehlah cuti lama sikit! Best sungguh! So apa aku and family buat cuti lama-lama ni?

Lepak dekat rumah aje! Hehe! Hari Sabtu aku hanya mengemas rumah aje, maklumlah nak "raya". Encik suami dengan Afif pula mengemas dekat luar rumah.

Dari dalam rumah aku intai Afif tengah tolong Papa dia cuci motor. Encik suami pula tengah cuci kereta. Bukan main si Afif "rajin" betul! Yang sebenarnya dia seronok dapat main air!


Tu memang hobi dia dari dulu lagi! Tiap kali nampak Papa dia cuci motor, dia pun nak juga buat. Biasa Encik suami tak melarang. Dia akan biarkan aje anak dia buat sampai Afif dah "puas".


Bila Afif dah "puas", barulah dia sambung bersihkan motor kesayangan dia!


Malam tu pula kita orang "makan besar"! Thanks to Annur! Kebetulan semua adik beradik ada termasuk keluarga Ateh (adik Mak) yang datang dari Bukit Beruntung!

Memang rasa meriah sangat! Lagipun bukan selalu dapat berkumpul macam ni. Aku pula punya seronok sampai lupa ambil gambar, padahal camera ada dekat tangan!

Tak dapat nak share dengan readers semua kemeriahan dan cara kami "makan besar"! Hehe!

Habis aje makan dan lepas tetamu pulang, kami pun pergi shopping "saat akhir" di Uptown Shah Alam. Disebabkan kereta yang terlampau "besar" hanya beberapa orang aje yang boleh ikut shopping!


Tapi and the end, kami tak beli apa-apa pun! Lagipun tujuan utama nak pergi adalah untuk urut kaki Encik suami! Dia mengalami masalah vena varikos. Dia kata, dekat situ aje yang urut best

Sementara dia berurut, aku, Annur, Anis, Afif dan Aisy round keliling Uptown! Macam aku cerita tadilah, tak beli apa-apa pun! Dapat penat aje! Hehe!

Dalam pukul 2 pagi kami sampai rumah, lepas tu terus cari bantal! Tak sedar apa dah lepas tu! Hehe! Lagipun besok nak pergi "menziarah" keluarga, maklumlah...RAYA!

To be continue...

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...