Si Comel, Aisy! (^_^)

11:24:00 pm Yana Yani 0 Comments


Budak comel ni baru aje genap 14 bulan pada bulan Febuari ni. Macam tak percaya aje rasanya. Cepat betul masa berlalu! Rasa macam tiba-tiba aje dah besar! Hehe!

Budak comel ni lah penghibur hati Mama, Papa dengan Abang. Kalau dia bangun aje dari tidur, dia mesti senyum! Senyuman tu lah buat aku lupa sekejab semua hal dunia!

Pada usia dia sekarang ni, masih lagi belum boleh berjalan! Tak tahu bilalah agaknya dia akan berjalan. Tapi kalau menyusur dari bahagian sini ke bahagian sana, memang dah kategori hebat!

Tapi once dia dah berdiri, dia mesti tak boleh duduk sendiri! Mulalah dengar dia menjerit! Hari tu Abang dia tengah demam sangat pun bangun dari pembaringan sebab nak tolong dia.

"Cian Aisy! Mari Abang tolong" kata Afif sambil mendudukkan Aisy yang sedang menangis. Aisy senyap bila dapat duduk. Abang pula sambung baring lagi.

Kadang-kadang rasa macam kelakar pun ada bila tengok dua beradik ni. Kejab bergaduh sebab berebutkan sesuatu. Kejab lagi elok balik. Tapi mereka ni lah memang penyinar hidup aku!

Berbalik kepada cerita Aisy tadi. Walaupun belum boleh berjalan, dia boleh dikategorikan "ligat". Semua benda dia nak explore. Macam tak ada perasaan takut dalam kamus dia, malahan dia tak serik langsung!

Tengah "mengemas" mainan Abang! Ni kalau Abang nampak, confirm mengamuk!

Bercakap boleh tahan jugalah kalau nak dibandingkan dengan Abang dia. Banyak juga perkataan yang dia boleh tuturkan. Makan pun boleh tahan hebat!

Gigi pun dah hampir penuh! Sekarang kalau ambil gambar dia, mesti dia dok tayang gigi dia! Selain dari tu, dia still hisap ibu jari! Tak tahulah bila tabiat tu akan hilang!

Lagi! Yang paling aku suka bab ikat rambut! Kalau dulu tiap kali aku nak ikat rambut dia, mesti dia mengamuk! Tapi sekarang, dia "redha" aje! Dia pun dah tak cabut getah atau klip rambut lagi!

Barulah nampak comel macam Mama! Hehe!

Despite daripada perasaan bangga aku pada anak-anak aku sendiri, ada juga setengah orang kata perkembangan anak-anak aku agak lambat. Ni lambatlah, tu lambatlah!

Sometimes tu sakit hati juga dengar! Tapi aku buat pekak aje most of the time! Malas nak layan orang yang rasa dia "sempurna" dari segala sudut ni!

Lagipun pada aku setiap orang ada kelebihan mereka sendiri. Biarlah orang nak kata apapun. Mama bangga dengan anak-anak Mama!

Apapun Aisy tetap si comel Mama! (^_^)

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...