Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

5:10:00 pm Yana Yani 2 Comments

Sebelum ni aku ada cerita pasal Encik suami nak belanja kita orang makan cendol kan? Hari ni aku cerita gerai cendol yang kita orang pergi tu. Tak lain dan tak bukan, Cendol Durian Borhan!

On the way balik dari rumah Wak aku di Kampung Bukit Kuching, kami singgah di gerai ni yang terletak di Sungai Buloh, Jeram.

Based daripada signboard yang dipasang, ni kemungkinan cawangan keempat!

Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

Warung asal dia terletak di Pasir Penambang (kalau aku tak silaplah! Hehe!) Sebab first time nak rasa keenakan cendol yang heboh diperkatakan ni, so perasaan excited tu memang ada!

Yelah nak tahu jugalah, apa yang sedap sangat sampai orang sanggup parking tepi jalan raya yang sibuk semata-mata nak makan cendol dia! Anyway, aku tengok menu pun dah rasa excited!

Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

Bila hidangan sampai, terus aje lahap! Sampai lupa nak ambil gambar! Masalah sungguh aku ni! Hehe! Tapi dekat sini bukan setakat cendol aje, ada macam-macam menu lain yang boleh dicuba!

Tapi jujur aku kata bagi yang first time makan, Cendol Durian Borhan ni memang TERBAIK! Aku puas hati tang rasa! Tapi adik aku Dayah yang tinggal dekat dengan cawangan asal kata, rasa dia kurang sikit!

Tapi ada aku kisah! Janji tekak aku kata SEDAP!

Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

Kedai ni pun full house memanjang! Keluar aje orang, datang orang lain! Tu dah menggambarkan betapa menarik dan tertariknya cendol yang ada jual dekat kedai ni.

Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

Rezeki kita orang, time sampai memang dah ada meja kosong. Kalau tak, confirm kena tunggu!

Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

Tapi mata aku tak berapa berkenan dengan beberapa perkara. Al-maklumlah, kerja dalam bidang customer service managament ni memang dok buat mata aku automatik "menilai" sesuatu.

First sekali cara dia orang handle customer! Dengan langsung tak bagi senyuman! Alahai, apa ke susah nak senyum tu! Lepas tu datang ambil order pun dah macam samseng aje.

Paling aku tak berkenan adalah environment dia! Kalau dah mampu buka banyak cawangan, tak akan tak mampu nak menaikkan taraf kedai! Sedih aku tengok kedai dia!

Cendol Durian Borhan di Sungai Buloh

Macam tak menggambarkan langsung kedai yang boleh dapat pendapatan RM20k sebulan! Ni kalau pelancong datang pun, menangis juga dia orang aku rasa!

Apa salahnya melabur untuk kecantikan kedai! Bagilah customer selesa sikit. Bila customer rasa selesa, automatik cerita tu akan tersebar! Advertise dari mulut ke mulut lagi menjadi!

So owner kedai kenalah lebih initiative sikit kalau nak menjenamakan produk dia! So aku bagi lima bintang untuk rasa, tapi dua bintang aje untuk environment!

2 comments:

  1. tula.. aritu balik kuala selangor kampung en hubby ada nampak gerai cendol ni.. tp x tersinggah pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bab rasa...memang terbaik! tapi yang lain-lain tu agak kurang...pada saya lah! hehe =)

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...