Balik Kampung! (^_^)

9:36:00 pm Yana Yani 0 Comments

Petang Sabtu baru ni kami sekeluarga balik ke kampung Encik suami. Sebenarnya memang tiap-tiap minggu kami balik, cuma kali ni kami tidur di sana.

Lagipun kali terakhir kami tidur dekat sana, hari raya tahun lepas. Mak mentua aku pun selalu dok tanya bila nak tidur rumah dia. Baru minggu lepas dapat peluang tidur dekat sana.

Sebab utama kenapa kami jarang tidur di rumah Mak Encik suami disebabkan jarak yang dekat. Tak sampai setengah jam pun! Lepas tu rasanya lagi selesa rumah sendiri, walau rumah tu buruk or sempit!  

Afif pun tak berapa nak tidur rumah Nenek dia. Mesti bising ajak balik! Tapi hari tu dia seronok aje, sampai tidur pun lambat! Dekat pukul 1 pagi baru tidur, main aje!

Bila tanya kenapa dia tak tidur lagi dia jawab, "Macam mana Afif nak tidur. Tak mengantuk lagi!"

Budak bertuah!

Sebab takut dengan Papa, laju aje buat kerja sekolah! Cuba kalau dengan Mama, mesti macam-macam alasan dia bagi!
Sempat lagi buat "pakatan sulit" dengan sepupu dia, Rayyan!

Petangnya pula, Encik suami ajak kami pergi Aeon Bukit Raja cari ubat untuk Afif. Ubat apa? Aku akan ceritakan di lain entry. Tunggu ajelah ye!

Kami pergi dengan Annur dan Anis sekali. Lama juga dekat situ sebab temankan Annur shopping! Tapi seronok juga bila sekali sekala keluar ramai-ramai macam tu!

Paling best tengok reaksi anak-anaklah! Rasa bahagia aje!

"Angin" Afif tengah tak betul sikit time ni
Senyuman ni lah yang buat aku dok teringat sepanjang masa!
"Mama ambil gambar Afif dekat dinosour!" kata Afif bila dia nampak aje "benda" ni 

Malam bila sampai rumah, aku terus cari bantal. Penat betul rasanya! Bunyi mercun berdentum berdentam puna aku tak peduli, hanyut dalam alam mimpi!

Lagipun pinggang aku sakit sangat. Mungkin sebab terlalu "aktif" dua tiga hari ni

Oh ya, tunggu entry aku besok, sebab nak share satu petua dengan readers semua. Till then, bye!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...