Hindari April Fool! (^_^)

11:47:00 pm Yana Yani 0 Comments

Baru aje balik dari rumah Mak dan Abah Encik suami. Mata terasa mengatuk tapi nak pejam tak boleh pula bila perut mula berentak balada! Kena memenuhi keperluan perut dulu!

Nak makan nasi rasa macam malas. Padahal lauk kari ikan tengahari tadi ada lagi. Nampak jemput pisang yang aku dah siapkan adunkan pagi tadi dalam peti sejuk. Terus goreng!

Tengah mengunyah tu sempat lagi terfikir nak buat breakfast apa untuk Afif besok sebab dia dah mula bersekolah setelah bercuti seminggu.

Mata terus terpandang kalendar. Automatik terpancul, "April Fool". Aku beristighfar seketika bila teringatkan kekhilafan diri sendiri dulu.

Masa tu apa orang buat semua ikut aje sebab nampak "cool" tanpa memikirkan baik dan buruknya. Kebelakangan ni aku sedang cuma memperbaiki kelemahan diri.

Sedikit sebanyak nampak kekhilafan dulu. Hari ini aku nak nasihatkan keturunan aku dan semua terutama muda mudi untuk menghindari budaya barat ni yang amat bercanggah dengan ajaran Islam.

Sabda Rasulullah S.A.W, "Sebarkan ajaranku walau satu ayat"

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...