Bila Aisy Menolong! (^_^)

4:45:00 pm Yana Yani 0 Comments

Rutin hujung minggu aku bermula lagi hari ni. Hari dimulakan dengan clearkan kain baju yang dah menggunung tu. Tapi baru buat separuh Afif ajak pergi rumah Wan pula. Layankan ajelah.

Lagipun aku tak sempat nak buat sarapan lagi, so bolehlah menumpang rezeki di rumah Wan. Hehe! Masa kita orang sampai roti canai dengan nasi lemak dah terhidang. Apa lagi, balunlah! Hehe!

Balik dari rumah Mak, kononnya nak ke kedai beli bahan untuk masak tengahari. Tapi cuaca terlalu panas pula, tak sampai hati nak heret sekali Aisy dengan Afif dalam cuaca macam ni.

Aisy pun bising nak tidur. Bila Aisy tidur, aku settlekan kerja membasuh dan menyidai. Sambil tu tengok Afif buat kerja sekolah. Siap aje menyidai kain, Aisy pula bangun.

Jam di dinding menunjukkan waktu kena masak. Tapi bila ada Aisy ni susah sikit sebab dia terlalu RAJIN menolong! Kadang-kadang jadi susah nak memasak sebab mata kena sentiasa pandang dia.

Takutlah juga ada apa-apa yang terjadi. Malang kan datang tak berbau! Lagipun dekat dapur ni memang ada aje benda-benda yang boleh membahayakan dia.

Moh kita tengok aksi Aisy di dapur.

Tu dia! Dia terlingkupkan bekas bawang Mama, lepas tu masukkan bawang dalam mulut! Hobi yang sukar nak dikikis!

Buat muka tak tahu aje bila Mama bebel sebab masukkan benda dalam mulut.

Dia buat lagi walau dah beribu kali kena bebel!
Tu tengah cari "bahan" lah tu nak dimasukkan ke mulut. Budak bertuah sungguh!

Despite dari kelam kabut melayan Aisy dan memasak, siap juga aku masak tengahari walau agak lewat sedikit hari ni. Aisy pun macam tahu aje Mama dah siap masak bila dia sebut, "Mamam"

Sebab tak ke kedai hari ni, aku masak apa yang ada aje dekat rumah. Sempat ambil gambar sayur aje sebelum bateri kamera habis! Hehe!


Tapi hari ni tak masak banyak sebab takut Encik suami tiba-tiba ajak keluar. Maklumlah awal bulan ni! Hehe! Lagipun aku memang dah sedia maklum dengan perangai Encik suami yang tak suka planning.

Kalau bini dia ni pula, hari ni nak pergi dua tiga hari lepas dah planning. Tu lah perbezaan ketara kita orang suami isteri! Hehe!

Anyway, aku definately akan update dekat sini kalau ada ke mana-mana hari ni nanti.

Chow! (^_^)

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...