Afif Rindu Tok Yang! (^_^)

11:23:00 pm Yana Yani 0 Comments

Petang tadi ketika aku sedang sibuk menyediakan makan malam, aku terdengar perbualan antara Afif dengan Encik suami yang buat aku tersenyum.

"Papa, bila kita nak jumpa Tok Yang?" tanya Afif.

"Apa dia?" tanya Encik suami sambil membetulkan baju Afif yang ketika tu baru aje lepas mandi.

"Afif rindu Tok Yang! Tok Yang kan sakit" kata dia dengan bersungguh-sungguh.

Soalan Afif tu tergantung dekat situ aje sebab Encik suami tak mampu nak bagi jawapan. Mungkin dia pun tak sangka anak bujang dia dah makin bijak berkata-kata.

Klik sini pada sesiapa yang tak kenal siapa Tok Yang yang Afif maksudkan.

Esok Afif dah genap 4 tahun 4 bulan. Sekejab aje masa berlalu. Kalau awal tahun hari tu, sebut aje sekolah dia dah macam orang kena rasuk.

Tapi sekarang kalau lambat hantar dia pergi sekolah, mengomel macam mak nenek dah! Macam contoh pagi tadi, dia membebel sebab aku lambat bersiap.

"Mama cepatlah pakai baju, nanti Cikgu marah!" kata dia bila nampak aku baru keluar dari bilik air. Masa tu dah pukul 7:45 pagi. Dia masuk sekolah pukul 8 pagi.

"Amboi, kau pula yang bebelkan Mama! Lawan taukeh ni!" kata aku pula sambil mencengkak pinggang dan buat muka macam marah.

"Mama tu yang lambat" kata dia sambil tergelak.  

Terhibur juga hati pagi-pagi dok tengok dia tergelak. Tu belum lagi aku dok cerita pasal Aisy yang dah makin "ekstrem" sekarang ni. Lain kali aku cerita pasal dia ye. Promise!

Apapun benda-benda macam ni lah yang buat aku rasa bangga jadi seorang Mama! By the way nak share sikit few pictures time kita orang pergi Pantai Remis dua ke tiga minggu lepas. 

Lambat sikit post! Hehe! (^_^)

Excited dapat campak batu dalam air!
"Kalaulah aku dapat terjun dalam air ni" Agaknya tulah yang difikirkan budak bertuah ni!
"Tak dapat masuk air, main tepi-tepi pun jadilah!"
Let's take a break!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...