Bila Abang Tak Ada! (^_^)

10:30:00 pm Yana Yani 0 Comments

Hari Sabtu hari tu Afif ada kelas tambahan sebelum bermulanya cuti sekolah penggal pertama. Kerja sekolah dia memang tak usah cakaplah, banyak tak terkata!

Aku tak ingat pula time aku tadika dulu aku kena buat kerja sekolah sebanyak tu. Tapi tu lah cabaran yang terpaksa dilalui budak-budak zaman tanpa sempadan macam sekarang ni.

Suka ke tak suka, kena face juga. Kalau tidak jauh ketinggalan! Okay kita tinggal cerita pasal Afif sebab sebenarnya aku bercerita pasal Aisy.

Aisy biasanya bila Abang dia tak ada dia boleh dikategorikan sebagai "mati kutu" sebab dia tak tahu nak buat apa bila Abang dia tak ada. Most of the time dia merenggek aje.

Tapi baru-baru ni, bila Abang dia tak ada dia buat aksi yang aku tak sangka anak dara aku yang seorang ni nak buat. Dia berusaha nak keluarkan motor kesayangan Abang dia!

Berjalan belum boleh lagi, tapi cita-cita tinggi tu!

Cakap pun tak guna, cuba korang tengok aksi dia yang berjaya aku snap. By the way, gambar tak berapa nak clear sebab terlalu banyak sangat movement. Hehe!

"Hai Mama! Aisy nak menakalkan kejab tau!"
"Ish, kereta ni sibuk betullah! Macam mana aku nak main motor ni kalau dia ada dekat sini"
"Tak apa, tak apa. Kita keluarkan dia dulu!"
"Akhirnya berjaya juga aku mendekati motor niSo sekarang macam mana pula nak naik ni?"
"Mama a little help please!"

Tulah Aisy bila Abang dia tak ada. Entah kenapa kebelakangan ni dia minat betul dengan motor Abang dia ni. Aku perasan dah beberapa kali dia buat percubaan nak naik motor tu.

Aku rasa bila dia dapat aje "kaki" nanti, memang habis dia buat aksi-aksi yang bertambah memeningkan kepala Mama dia ni.

Kalau Abang dia ada pula, habis dia buli adik dia macam dalam gambar dekat bawah ni.

"Mama, tengok Abang ni. Dia buli Aisy!"
 
Tapi semalam Mak kata (beserta dengan bukti video), dia buli Abang dia pula. Sama aje budak berdua ni. Apapun dia orang berdua ni lah penghibur setia Mama!

Love you both so much! Muahhhh! (^_^)

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...