Dia Kotor! (^_^)

10:45:00 pm Yana Yani 0 Comments

Hari ini kebetulan aku tak bekerja sebab ada temujanji dengan doktor. Nak dijadikan cerita, aku tengah dok leka mengadap laptop time tu.

Aisy pun sedap aje tidur, so adalah peluang Mama dok buat blog walking jab, kononnyalah!

Afif pula time tu tengah sibuk dok main games dekat Samsung Corby aku.

Tiba-tiba aku dengar Afif bunyi benda jatuh dan serta merta aku terus pandang Afif.

"Apa tu?" tanya aku.

"Tak ada apa-apa. Hand phone Mama ni jatuh!" kata dia sambil cuba membongkokkan badan untuk ambil hand phone aku dari celah-celah kerusi.

"Boleh tak?" tanya aku bila aku tengok dia terkial-kial cuba mencapai hand phone tu.

"Boleh, tapi kotorlah!" kata dia.

Aku nampak dia berlari ke dapur, tapi aku tak berapa ambil peduli dengan apa yang dia nak buat sebab leka dengan pembacaan aku.

Dia datang menghampiri aku sambil berkata, "Mama, hand phone Mama ni tak hidup pun!"

"Macam mana pula boleh tak hidup, tadi okay aje!" kata aku tanpa langsung menoleh ke arah dia.

"Afif basuh dia tadi, pastu dia tak hidup!" kata dia selamba.

Ayat tu buat aku tersentap!

"Apa? Afif basuh?" tanya aku berulang kali untuk kepastian. Aku terus mencapai hand phone aku dari tangan dia.

"Kenapa Afif basuh dia sayang?" tanya aku sambil cepat-cepat mengeluarkan bateri dan lap mana-mana yang patut.

"Dia kotor! Afif basuhlah!" jawab dia selamba.

"Barang-barang macam ni tak boleh basuh sayang! Hand phone, laptop, remote TV, ni semua tak boleh basuh, faham?" kata aku cuba menerangkan pada Afif.

Aku agak kalut juga bila tengok hand phone ni tak boleh hidup. Aku cuba keringkan dengan hair dryer dan macam-macam lagilah aku cuba buat.

Still tak boleh hidup! Aku give up!

"Dah rosak dah hand phone Mama! Afif dah tak boleh main games dah!" kata aku kepada Afif.

Aku cari hand phone lama aku, Nokia 1280! Nasib baiklah ada hand phone ni. Boleh juga guna untuk saat-saat "genting" ni.

Terasa kekok pula pakai hand phone ni sebab dah terbiasa guna touch screen. Hehe!

Baru tadi aku cuba try luck kot boleh hidup pula lepas hampir setengah hari aku jemur. Alhamdulillah, dia kembali "bernyawa"!

"Fuh lega!" kata aku dalam hati.

So moral dari cerita ini adalah, kelekaan anda membawa padah!

Sekian, terima kasih! (^_^)

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...