Sedapnya! (^_^)

9:38:00 pm Yana Yani 0 Comments

Cuti panjang hujung minggu ni tak ke mana pun. Banyak habiskan masa dekat rumah dan memenuhi undangan perkahwinan sebelah rumah Mak, kategori jiran dengan aku jugalah! Hehe!

Afif baru aje baik sakit, Aisy dapat virus selesema dengan batuk dan Encik suami pula sibuk dengan overtime. Aku? Entahlah! Cuti habis macam tu tapi tak Nampak hasilnya!

Hajat hati nak mengemas belakang rumah yang dah macam hutan! Konon nak cari mood dulu baru boleh buat, tapi sampai ke sudah mood tak sampai! So belakang rumah tu still lagi hutan!

Hari ni Encik suami still lagi kejar overtime, aku pula tak tahu nak buat apa. Last sekali angkut anak-anak pergi rumah Mak.

Tengah dok melepak tu, tiba-tiba teringin nak makan kek coklat. Buat muka kesian dekat Angah suruh dia buatkan, tapi dia tak layan!

"Kau nak, kau buat sendiri! Aku penat and tak ada mood!" kata dia.

"Bahan-bahan semua ada! Kau tinggal buat aje!" tambah dia lagi.

Disebabkan terpaksa dan mood nak makan kek coklat cukup kuat, aku okay kan aje bila Angah kata macam tu. Janji dapat makan kek!

Berbekalkan buku resipi dan monitoring dari Angah, akhirnya berjaya juga aku buat kek coklat! Semua hasil usaha sendiri tau! Angah jadi tukang bebel aje! Hehe!


Afif dengan Aisy bukan main suka dapat makan kek! Afif siap kata, "Sedapnya Mama masak!"

Kembang sekejab hidung! Besok kalau dah ada oven sendiri, memang hari-harilah korang makan kek! Hehe! Kononlah!

 
Emm, Afif dah nampak makin sihat! Besok dah boleh sekolah nampak gayanya! Cuma dia masih lagi gatal sikit-sikit. Encik suami suruh pantangkan dia makan, tapi aku ni degil! Main bagi aje!

Tapi bila anak tu dah bising gatal, barulah rasa menyesal bagi macam-macam! Hehe! Tapi malam ni nampak dia okay aje!

"Besok Afif sekolah ye! Dah lama Afif tak jumpa kawan-kawan dengan cikgu. Afif tak rindu ke?" tanya aku kepada Afif.

"Rindu! Besok Afif sekolah ye Mama!" jawab dia tanpa langsung menoleh ke arah aku sebab leka tengok Ultraman!

Budak bertuah!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...