Rambut Dalam Roti Bun? (^_^)

12:14:00 pm Yana Yani 0 Comments

Entry ni bukanlah untuk kepentingan diri sendiri tapi untuk kesedaran semua orang sebagai pengguna. Malahan aku tak dapat apa-apa faedah pun dari entry ni.

Sakit hati adalah!!

Aku memang biasa beli roti bun jenama Sweetie keluaran Today Bakeries Products (Klang) Sdn Bhd buat breakfast. Loyal customer lah katanya.

Tanggal 29 Aug 2012, aku tengah makan Roti Bun Berinti Pandan Kaya jenama Sweetie sambil hirup ayer teh O. Nikmat rasanya.

Tengah dok sedap makan bun yang kedua, time tu separuh dah selamat masuk perut, terpandang foreign object dalam roti bun tu yang buat kembang tekak.

 

Sekali pandang macam rambut. 

Aku belek lagi bun tu untuk memastikan kesahihannya. Bila tarik benda tu dari bun, barulah jelas benda panjang berwarna hitam. Dua kali pandang dah bulu balun!

Terus kembang tekak dan dalam masa yang sama fikir macam-macam. Nasib baik aku jenis makan cubit sikit-sikit. Kalau main lahap aje, mau lain jadinya.

Immediately call diorang punya careline 1-800-88-6133. Langsung tak ada orang angkat padahal time tu dah pukul 9:30 pagi. Entah pukul berapa diorang start kerja gamaknya.

Hati ni dah start bengkak. Call lagi satu nombor yg ada pada packaging 03-3291 4843. Dekat setengah minit tunggu barulah ada orang pick up.

Bila aku kata nak complaint, dia terus cakap “Apsal? Roti tak sampai ke?”

Dalam hati aku ni dok kata, "Amboi! Manis sungguh bahasa customer service dia"

Dengan polite aku jawab balik, "Saya nak buat complaint pasal ada foreign object dalam roti bun SWEETIE ni"

Dia jawab, "Kejab ye, saya sambung pada QC" After a while, dia kata “Boleh bagi nama dengan nombor phone tak? Nanti saya suruh QC call balik"

Tension sungguh!

Lepas dah bagi semua details yang dikehendaki, aku tunggu diorang call. Tunggu punya tunggu, tak ada juga orang call. Nampak sangat diorang tak kisah pasal hal ni.

Padahal melibatkan hygiene pada makanan pula tu. Dah kira kategori serious!

Dah lah kotor, customer service pun lousy. Sungguh menyakitkan hati!  Kalau betul diorang serious pasal benda-benda ni, mesti diorang dah call balik. Ni tak!

Hati semakin membengkak. Perasaan tak puas hati memang cukup tebal. Aku Google company profile brand ni. Lepas tu email dekat semua yang ada dalam senarai.

Aku admit memang aku ada threaten sikit. Hehe! Tapi menjadi tau! Tak sampai setengah jam dah ada orang call. Barulah nak kata sorry bagai. Pastu nak buat appointment nak tengok roti tu.

Pada 30 Aug 2012, datanglah dua orang kakitangan SWEETIE nak memastikan kesahihan cerita aku. Datang bawa beberapa roti sebagai "gula-gula" pada aku.

Bila tengok foreign object tu, diorang terus kata "Ni berus, bukan rambut sebab tekstur dia kasar skit" Boleh selamba aje diorang kata gitu. Susah aku nak accept.

Kalau jadi pada korang, apa korang buat? Tapi yang penting sekali, aku taubat dah beli roti jenama ni lagi! Takut!

Updated: Kesinambungan cerita ini boleh di baca di sini

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...