Aisy Mengemas (^_^)

9:33:00 pm Yana Yani 0 Comments


Muka terkejut bila kena sergah
Pagi tadi bangun, rasa bersyukur sebab masih lagi bernafas di atas bumi Allah ini. Toleh katil sebelah, si kecil pun dah bangun. Sejuk hati bila tengok dia senyum.  Angkat dia bawa ke ruang tamu, tinggal kejab je dah hilang ke dapur. Tang tung ting! Bunyi dia mengemas.

"Aisy, kamu buat apa ni sayang? Tak cukup kemas ke?" Sekali lagi dia senyum buat muka tak bersalah. Habis periuk yang elok tersusun dekat rak dah turun ke lantai.

Senyum budget comel la tu!
Nak marah pun tak jadi. Bertuah punya anak! Lepas ni mama kena fikir tempat lain mana pulak nak simpan periuk belanga.

"Jom kita mandi, mama dah lambat nak pergi kerja ni" Laju je dia meniarap mengikut langkah aku sambil mengukirkan senyuman. Macam faham je apa mama dia cakap. Tubuh kecil tu angkat sambil berkata, "Mana abang, dah bangun ke belum abang" Aisy tepuk-tepuk tangan sambil sebut "Amma"

Dia senyum lagi!
Muka comel ini aku renung, sekali lagi dia tersenyum. "Ya Allah, indah sungguh ciptaan-Mu ini" Rasa bersemangat aku nak pergi kerja berbekalkan senyuman manja Aisy!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...