Nak Adik Lagi! (^_^)

10:55:00 pm Yana Yani 0 Comments

Lepas aje tidurkan Aisy tadi, aku terus mandi. Keluar dari bilik mandi, nampak Afif tengah belek album gambar. Memang tu lah kerja dia bila dah bosan main game. Tetiba dia masuk bilik dan bertanya soalan yang agak mengemparkan! "Mama, Abang nak adik lagi boleh tak?"

"Adik lagi? Afif kan dah ada adik, nak buat apa adik lagi?" tanya aku. Dengan selamba dia jawab, "Ala, adik yang tu tak best!

"Kamu ni, suka-suka je kata tak best! Kira best lah tu dapat adik perempuan yang comel. Aisy comel kan?" tanya aku lagi buat cover line. Sambil usap perut aku dia jawab,  "Memang lah dia comel! Tapi dia suka tarik telinga Abang lepas tu tarik rambut Abang! Abang tak suka tau! Abang nak adik lelaki, baru best!

Terkedu aku dengar jawapan dia. "Ewah, bukan main senang lagi kamu bercakap ye, ingat senang ke nak dapat adik lagi? Jawapan dia yang sekali lagi boleh buat aku kena heart attact, "Eleh senang je, Abang tengok orang dalam TV tu kahwin je terus ada baby. Mama kahwin lah lagi. Abang nak adik!"

Senak dada aku dengar jawapan dia. Tak boleh jadi ini, kena tukar topik lain, kalau dilayan makin meleret pula nanti, "Jom kita tengok Upin Ipin nak?" "Okay!" jawab dia.

Fuh, lega! Sekarang pun Mama dah pening, lagi nak tambah adik. Bertambahlah pening nanti!

Gambar hiasan

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...