My Little Prince & Princess (^_^)

10:11:00 pm Yana Yani 0 Comments

Aku penah tbaca 1 article dr sorg pnceramah bebas tak lamer dlu. Tp x ingt sape org nyer. Dia kt sesebuah pkahwinan tu tak kn lengkap tanpa khadiran sorg anak krn mereka la penyeri kepada rumahtangga tsebut. 100% agree! Stuju sangat! Mereka la penawar bg sgala2 nyer. Saat bhgia & duka! Tringat plak lgu dari artis Filipina, bjudul Anak. Lagu ni dinyanyikan oleh  Ferdinand Pascual Aquilar atau lbh dikenali sbg Freddie Aquilar. Aku klau dgr je lagu ni mmg jd emosional! Touching giler!


Bg wanita (yg dh berkahwin), mgandung merupakn 1 kbahagian yg tak blh nak dgambarkn dgn pkataan. Tlalu seronok, malah aku jd emosional bler aku dsahkn mgandung ank aku yg sulung. Ms tu kandungan aku br je msuk 7mggu, bler scan pun nmpk cam dgg seketul je. Tp aku dh syg bangat! Tuhan je yg tau betapa syg nyer aku kt dia. Tak sabo ndak hbskn tempoh 9bln. Ndak tgk mnsia yg aku bwk ke mana je selama 9bln tu.

Time mgandungkn Afif, Alhamdulillah aku sht je. Tp emosi tlampau. Skit je suami aku bt prgai, aku dh meraung dh. Mmg kerap sgt nangis time ngandungkn Afif dlu. Agak nyer sbb tu jgk smpai skrg si Afif kuat mrajuk. Huhu! Afif Haziq Fiqrullah yg bmaksud yg bmaruah & yg cerdik pandai dilahirkn pd hr Sabtu, 22 November 2008 bsamaan 23 Zulkaedah 1429H di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang pd pkul 1:34pg. Time lhr berat Afif hanya 2.28kg!




Time mgandungkn Aisy mmg dugaan btul! Dr mula mgandung smpai dh dkt ndak bsalin pn aku xsht. Awal mgandung aku mbuk teruk. Lbh dr 5kali aku kuar msuk hospital sbb kuang air. Mmg truk gler aku time tu, xblh ndak uruskn diri sndiri, ank...suami aper lg. Rmh pn dh mcm tongkak pecah. Alhamdullilah suami aku sbr btul. Dia xmgeluh lgsg lg! Dia byk tlg time tu. Tp mmg karakter dia camtu pn. Huhu! Terima kasih la wahai suamiku! Time mggu ke 32, dktr sahkn aku uri ke bwh atau Placenta Previa type 3.

Tpaksa duk wad lg sbb takut bleeding yg blh bhayakn nyawa baby & aku. Msuk mggu ke 35, dktr kt uri aku dh naik & change utk dia trun lg xmgkn sbb kpala baby dh btul duk. Syukur Alhamdulillah! Finally, Dayana Hanna Aisy yg bmaksud yg gagah, kasih syg & kemakmuran hdup dilahirkn pd hr Jumaat, 2 Disember 2011 bsamaan 6 Muharram 1433H di Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah pd pkul 1:17pg. Dia ni beso skit dr abg dia, 2.9kg!



  
Bler dh ader ank sndiri, bru lah tau btapa bsr pgorban sorg mak tu. Bru la tau yg smua yg kte lakukn hanya utk kbhagian sorg ank! Bsr btul js sorg mk tu. Aku mt hdup smula pn blum tentu dpt bls smua yg mak dh lakukn. Mak, Along sygkn mk sgt2! Lagu ni Along tujukn khas bt mak tcinta, Number One For Me dr Maher Zain penyanyi yg bketuran Lubnan tp menetap di Sweden

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...