Gangnam Style? (^_^)

11:55:00 pm Yana Yani 0 Comments

Pg td time dok sbuk ndak anto adik tunggal lelaki aku blk kampus kt Penang , aku  tertengok la rancangan kt TV9 Nasi Lemak Kopi O. Kebetulan tgk pun sbnr nyer sbb tiime tgk tu aku dok nmpk pengacara dia tkinja2 (cam beruk pun ader) ngan  Prem, Hafiz ngan Zher, DJ Fly.FM.

Aku xpnh tau pasal Gangnam Style ni. Pg td br tau. Tapi aku rs agak mngecewakan bler dok tgk video yg dhasil oleh DJ2 ni. Bg segelintir, video tu klakar. Tp tak bg aku. Rase nyer seolah2 mpersendakn budaya melayu dgn pakai baju kurung, jubah, baju melayu, ketayap. Lps tu menari tkinja2.


Utk maklumat, budaya melayu tu penuh dgn kesopanan. Dgn pakai sopan cam tu tapi menari terkinja2, nmpk sgt ader yg tak kena nyer. Tak kisah klau kita nak minat budaya luar tapi jgnlah keterlaluan cam tu. Buat malu pd masyarakat luar bler diorg dok tgk benda2 camtu. Fikir dulu sebelum buat sesuatu, kita di MALAYSIA ni ader cam2 budaya dan kepercayaan. Kena la pndai jg sensitiviti org lain sblm buat sesuatu.

Apapun cuba renungkn aper yg Ustaz Azhar Idrus smpaikn 

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...