Barang Baru! (^_^)

11:25:00 pm Yana Yani 0 Comments

Aku sebenarnya nak tulis cerita ke mana aku menghilang minggu lepas. Tapi disebabkan laptop yang telah lama berjasa dengan kita orang "sakit", terpaksalah aku postpone cerita pasal tu dulu.

Bukan apa, terlalu banyak sangat "memori" yang terindah tersimpan dalam tu.

Apa dah jadi? Well semuanya bermula bila Encik suami menghubungi aku di pejabat pada suatu hari tu.

"Yang, laptop ni apasal tak boleh on? Lampu keyboard menyala tapi screen kosong!" tanya Encik suami dengan nada cemas.

"Abang ada barang nak hantar pula tu! Ish! Buat perangai dah benda ni!" tambah dia lagi.

"Ayang tak tahulah. Malam tadi elok aje kan? Nanti Ayang cuba tanya kawan office kot dia orang tahu" jawab aku cuba menenangkan dia.

Bila aku bawa laptop ke office, dia orang pun gagal kenal pasti punca sebenarnya. Dia orang nasihatkan bawa pergi "klinik" aje.

Nasib baik Dayah balik minggu tu. Kesempatan tu aku guna untuk tanya suami dia, Nuar pasal problem sebenar laptop kita orang tu.

Dia belek sana sini lepas tu dia terus cakap, "Motherboard ni!"

"Apa ke binatang motherboard tu?" jawab aku dengan kening yang berkerut.

Dia explain panjang lebar juga, tapi aku tak dapat tangkap satu pun yang dia cuba sampaikan. Aku hanya dengar dia kata, "Kalau nak pastikan lagi, bawa pergi kedai repair"

Kebetulan minggu tu Encik suami kerja petang. Disebabkan dia terlalu urgent nak gunakan laptop, dia hulurkan RM2,000 pada aku dan pesan, "Ambil duit ni beli laptop baru!"

"Lah! Ingat suruh pergi shopping!" kata aku berseloroh.

"Shopping aje! Orang nak buat kerja! jawab dia.

"Eh, tapi kalau dia kata tiga hari dah boleh siap, tak payah beli baru ye. Kalau lama dari tu baru beli!" pesan Encik suami panjang lebar.

So seperti yang dirancang aku, Angah, Dayah, Nuar, Anis, Afif dan Aisy pergi ke "klinik" nak dapatkan rawatan lanjut untuk laptop kesayangan Encik suami.

"Doktor" tu pun kata benda yang sama, "Motherboard problem ni!"

Tanpa ditanya, "doktor" tu laju aje menerangkan puncanya. "Ni memang biasa jadi. Kalau laptop tu dah dua tahun ke atas memang akan ada masalah macam ni. Dia panas!" terang dia.

Aku hanya mengiakan walau ada certain word tu aku tak faham langsung! Dia juga ada mengatakan model yang aku gunakan tu tak berapa bagus sebab selalu ada masalah.

Lepas aje settle urusan kita orang dekat situ, Angah bawa pergi Alam Sentral cari laptop baru sebab "doktor" kata ambil masa lebih kurang 10 hari baru siap. Dengan bantuan Nuar, dapatlah aku beli laptop yang aku tengah guna sekarang.

Disebabkan laptop ni punya program guna Windows 8, aku dan Encik Suami terkial-kial jugalah nak guna. Al-maklumlah barang baru!

Terasa rindu betul dengan laptop lama. Once dia dah okay nanti, barulah aku cerita benda yang aku nak cerita. So tunggggguuuu!

0 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...