Duhai Mak (^_^)

5:21:00 pm Yana Yani 2 Comments

Fuhhhhhhh! Banyaknya habuk blog aku ini. Rasa baru seminggu aje tak update. Dah berabuk! Sebenarnya aku ada masalah sikit yang tak dapat dielakkan sebab tu tak dapat update blog setiap hari macam selalu. (Alasan! Hehe) Nak tahu apa ceritanya, tunggguuuu! Besok atau lusa aku cerita ye. Sabar okay? Hari ini nak cerita pasal benda lain dulu.

Kalau ikut perancangan awal (perancangan awal tu!), cerita ini sepatutnya diceritakan pada 18 Oktober hari tu! Tapi dah terbabas pula. Hehe! Al Maklumlah manusia hanya mampu merancang! (Hehe, alasan lagi!) Rasanya belum terlambat lagi untuk Along ucapkan Selamat Hari Jadi yang ke...tuttttttt (terpaksa disensorkan) buat Mak yang tersayang, Hasimah Mohd Ali!


Semoga Mak panjang umur sampai boleh tengok cucu kahwin lepas tu dapat cicit, murah rezeki sampai boleh pergi umrah dengan haji yang sentiasa menjadi harapan dan idaman Mak, Insya-Allah! Dan sentiasa sihat walafiat sampai boleh tengok Along dapat cucu! Aminnn!

Terima kasih kepada Atuk dan arwah Nenek kerana melahirkan seorang insan yang kami gelar Mak!



Terima kasih juga kepada Abah kerana memperisterikan Mak sehingga lahirnya kami berenam ke muka bumi Allah SWT ini!

  
Dan dengan rasa rendah dirinya, Along nak ucapkan ribuan Terima kasih untuk segala jerih payah Mak selama ini untuk membesarkan Along dan adik-adik. Terima kasih untuk segala kasih sayang yang tidak pernah berbelah bahagi kepada kami adik-beradik. 

Sesungguhnya kami adik-beradik tak akan mampu membayar balik semua jasa dan pengorbanan Mak selama ini walau dengan semua harta di dunia ini. Kami hanya mampu mengucapkan terima kasih! Terima kasih! Terima kasih! Terima kasih!


Hari ini juga, 24 tahun yang dulu Mak telah selamat melahirkan seorang insan yang diberi nama Nor Hidayah! Selamat Hari Jadi to my beloved sister, Dayah!

  

2 comments:

  1. Ehemmmmmmmmmmmm..... :) Nice entry kak long.. hehehe
    Tak lupe, sampaikan untuk mk ngah sy.. selamat hari lahir, semoga happy, murah rezeki dan sihat selalu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak Ngah kamu baca tadi sampai menangis...touching!! Hehe

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...