Kenduri Kahwin Terakhir 2013 (^_^)

9:05:00 pm Yana Yani 16 Comments

Semalam aku menghadiri kenduri kahwin anak sepupu aku di Bukit Kuching, Sungai Buloh, Selangor. Encik suami bekerja lebih masa, so aku pergi dengan Mak Abah.

Ini kira kenduri terakhir yang aku attend bagi tahun 2013 ni.

Untuk makluman, atuk pengantin adalah abang Abah. Kira pangkat pakcik dengan aku. Aku panggil dia Wak Murad. Dalam masyarakat jawa, orang yang lebih tua dipanggil Wak.

Macam Abah sebab dia yang paling kecil sekali, anak saudara dia panggil dia Paman.



Adik-adik aku semua ikut kecuali Dayah yang masih dalam pantang. Teringat zaman anak dara bila semua berkumpul. Lupa pula yang aku ni dah jadi Mama pada Afif dan Aisy. Hehe!

Ni lah kalau tinggal dekat dengan family, selalulah dapat jumpa. Hehe! Kebetulan Syafie dan Annur ada sebab diorang semester break.



Lagi satu kami adik beradik ni memang kaki posing. Ditambah pula diorang tahu yang aku ada blog, maka lagi menjadi masing-masing berposing. Hehe!

Yang ni Annur dan Anis a.k.a Acu


Yang ni pula Angah. Pssttt, dia masih single and available lagi tau! Hehe! Lepas tu Annur lagi dan Aisy!


Yang ni pun Annur lagi! Yang handsome tu Afif. Hehe!



Anak dara aku pun kebelakangan ni dah pandai posing. Pandai nak melawa pun ye juga. Sebelum keluar rumah, mesti dia tengok cermin lepas tu puji diri sendiri, "Cantik!"

Perasan cam Mama dia juga. Hehe!


Kalau dekat Selangor ni, tiap majlis yang kita attended especially bila kita bagi "wang sumbangan" mesti akan dapat ole-ole. Kira macam perkara wajiblah! Hehe!

Kami panggil ole-ole pengantin. Ole-ole pengantin kali ni agak unik sebab aku tak pernah dapat. Tak tahulah orang lain. Hehe!


Aisy bila dia tengok semua orang pegang paper bag tu, dia pun nak pegang sama walau aku dah cakap banyak kali paper bag tu berat. Dia still nak pegang juga.

Ambillah!


Sebelum nak balik, kami posing lagi. Kali ni semua! Siapa yang belum kenal family members aku, meh aku kenalkan ye.

Yang berdiri paling depan sekali tu Abah, Anis, Annur, Angah, Mak dan Syafie. Yang dekat bawah tu anak-anak aku, Afif dan Aisy


Dan yang paling jelita sekali of course lah aku! Hehe!


So begitulah kisahnya. Sekian terima kasih (^_^)

16 comments:

  1. Amboi semua ambil kesempatan nak masuk blog...cuma yg xde gambar pengantin jer :)

    ReplyDelete
  2. huuhu..sian pengantin tak masuk blog..hahah
    baru jelas muka tuan blog..ehe..agak kalau terserempak leh cam tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...gambar pengatin memang tak ambil pun sebenarnya
      gila dok posing aje sampai lupa gambar pengantin...hehe
      hehe...tak tahulah padahal kita dok setempat aje kan
      hehe =)

      Delete
  3. assalam...
    siap berderet ambil gambar...
    apa cenderahati dalam paper beg tu?
    tak tunjuk puuuunnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam wbt
      hobi saya bunda! hehe
      suka dok publish gambar bebanyak =)

      air kotak aje...yang 1 liter tu

      Delete

  4. selamat tahun baru.. semoga anda mencapai kejayaan dengan apa yang anda doakan pada tahun 2014..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru 2014 pada kamu juga
      semoga panjang umur dah tahun akan datang
      lebih baik dari tahun sebelumnya
      AMIN! =)

      Delete
  5. selamat tahun baru ye sis..moga semua perancangan berjalan dengan lancar utk masa2 mendatang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita ye
      saya doakan yang terbaik buat akak sekeluarga =)

      Delete
    2. kathy pun doakan yg sam juga buat sis..

      Delete
  6. hihihih..... cute je gambar mama tengok...selamat tahun baru :)

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...terima kaish untuk pujian tu...
      terasa melambung pula ni...hehe

      selamat tahun baru tuk mama juga =)

      Delete
  7. sedondon dengan afif dan aisy.. selamat tahun baru 2014.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu sudah pasti! hehe
      selamat tahun baru tuk aiza juga =)

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...