This Is Life! (^_^)

12:33:00 pm Yana Yani 4 Comments

Aku dah berniat nak post entry dah berapa hari dah tapi tak berkesempatan. Ada aje aktiviti nak dibuat. Bila badan dah penat, mulalah tak ada mood nak menulis. Hehe!

---------------------------------------------

Anyway hari Jumaat hari tu merupakan hari terakhir manager aku berkhidmat. Setelah beberapa bulan berkhidmat di bawah satu bumbung yang sama, akhirnya dia mengucapkan selamat tinggal.

Jujurnya aku rasa ia merupakan satu kerugian. Pada pandangan aku dia merupakan seorang yang mudah untuk bekerja bersama, bukan yang macam sebelum ni! Kaki bodek!

So kami mengadakan farewell party untuk dia. Hopefully dia akan berjaya di tempat baru.

Anyway, thanks for all the knowledge and guidance. Definitely will miss you!

Menu "wajib" tiap kali ada apa-apa majlis dekat office ni!
Pn Fiza Ismail jadi pemerhati Veren, our former manager melahap! 

Balik dari kerja Encik suami bawa kami anak beranak makan dekat luar. Aku memang teramat suka bila tiap kali dia ajak makan dekat luar! Memang confirm senyum lebar!

Encik suami pun kebetulan baru aje bawa Afif jumpa doktor sebab demam. Afif dah berapa hari tak bersekolah sebab demam.

Biasanya dia demam disebabkan masalah tonsil yang memang dia dah hidapi sejak dari usia 3 tahun!Lama juga dia dah tak demam ni, so bila dia demam tu aku agak risau jugalah.

Nasib baik selera makan dia tak berkurangan walaupun dia demam.

Tiap kali order, dia mesti minta ais kosong dengan nasi kosong plus telur dadar goreng! Kicap jangan lupa ye! Ni lah menu favourite Afif!


Pagi tadi pula time Encik suami nak pergi kerja dia kata jerebu teruk! So aku jenguk keluar rumah bila dia kata macam tu. Wah, tak nampak jalan!

Kalau tak silap aku kali terakhir jerebu teruk macam ni tahun 2005. Time tu belum kahwin lagi! Tengah cantik menarik lagi time tu! Err, tapi tak kena mengena dengan cerita ni. Hehe!

So nak pergi kerja time tu kenalah naik bas. Disebabkan jerebu teruk, ada pegawai Kementerian Kesihatan dok hulur topeng percuma dekat stesen bas.

Masalah jerebu ni memang setiap tahun timbul disebabkan pembakaran terbuka yang dilakukan oleh petani-petani di Indonesia untuk ladang atau kebun mereka.

Cuma kali ni ia paling teruk daripada tahun-tahun sebelum ni.

So disebabkan risaukan kesihatan Encik suami, aku bekalkan dia topeng muka yang memang ada dalam simpanan aku.


So itulah dia kehidupan! Yang datang pasti akan pergi, yang sihat pasti akan sakit dan cuaca cerah pasti akan mendung. Apapun semoga kita kuat dalam menghadapi setiap ujian yang diberikan oleh-Nya.

4 comments:

  1. betul sis.. hidup ni penuh warna warni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la psl nyer...kejab atas, kejab bwh ye dak? life! =)

      Delete
  2. huwaaa nangih tgk pizza domino tuh...feberet zura crusty crust dgn topping extravaganza...makan sorg saiz besar pun blh abih tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy plak paling suka bbq chicken crunchy thin crust! terbaik ! =)

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...