Mangsa Seterusnya (^_^)

3:55:00 pm Yana Yani 4 Comments

Sebelum ni aku ada cerita pasal Afif yang jatuh katil tapi tidak mengalami kecederaan yang serius. Boleh klik sini pada yang belum pernah baca.

Kali ni nak cerita mangsa seterusnya pula, Aisy!

-------------------------------------------------

Malam tadi time aku tengah dok sedap tidur, tiba-tiba telinga aku terdengar bunyi budak merengek. Biasanya bunyi macam tu tanda Aisy nak susu.

Bila aku buka mata, aku tengok Aisy ada di tepi katil dengan posisi duduk. Dalam hati dok pelik juga macam mana dia boleh ada dekat tepi katil.

Aku angkat Aisy yang masih merengek. Dalam kegelapan tu aku perasan ada something di atas hidung Aisy. Lampu aku hidupkan dan terus terjerit mengejutkan suami aku.

"Darah!" benda pertama yang aku sebut. Aku memang agak panik bila tengol darah especially bila dia mengalir. Silap hari bulan boleh pengsan!

Semua bantuan kecemasan yang aku pernah pelajar zaman sekolah dulu hilang bila nampak darah. Encik suami keluar dari bilik mencari something, dia pun nampak gayanya PANIK!

Tak berapa lama kemudian dia datang dengan beberapa helai tisu sambil cuba lap darah yang mengalir. Darah tu dah kering bila Encik suami lap.

Maksudnya mungkin Aisy dah lama jatuh tapi aku langsung tak perasan. Dia mungkin pengsan time dia jatuh sebab tu darah tu dah kering!

Bila dah agak boleh berfikir secara rasional, baru aku bagi Aisy sedikit rawatan yang aku tahu. Aku letak sedikit ketulan ais pada atas hidung Aisy untuk kurangkan bengkak.

Lepas aku ambil ubat kuning untuk luka yang memang ada dalam simpanan. Terasa bersalah sangat bila Aisy peluk aku lepas aku bagi dia ubat.

Cuainya Mama yang seorang ni! Tak lalu nak tidur lagi lepas tu! Aku menyalahkan diri sendiri sebab tak sedar bila anak jatuh dan mengakibat luka yang agak teruk.

Selera dia makan sampai meleleh air liur walaupun luka

Apapun anak Mama yang seorang ni kuat sebenarnya. Dia menangis pun bukan terjerit kuat, dia merengek aje. Dia pun tak menangis bila aku cuci dan sapu ubat pada luka.

Berbeza betul kalau nak bandingkan dengan Abang dia.

Aku monitor juga dia dari pagi tadi. Takut dia mungkin tak nampak, muntah atau menangis berterusan yang mungkin diakibatkan gegaran otak.

Tapi dia aktif macam biasa cuma luka tu aje yang membuat aku terasa sayu. Aku tak pasti sama ada luka yang dia alami ni akan meninggalkan parut atau tidak.

Yang pasti ni adalah salah satu pelajaran baru buat Mama!



4 comments:

  1. alahai sis..kesiannya aisy..:(

    ReplyDelete
  2. alahai lasaknya anak dara mama ni..tk pe la, tu tandanya dia sihat dan aktif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yang sy dok cakap pd diri sendiri buat pjuk hati

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...