Mengenali Watak Ultraman - Part 1

3:21:00 pm Yana Yani 2 Comments

Mengenali Watak Ultraman - Part 1 | Boleh dikatakan hampir semua di antara kita mengenali Ultraman. YY sendiri membesar dengan siri Ultraman ini. Bezanya YY tidak fanatik macam anak bujang YY. Dia mengenali hampir kesemua watak Ultraman. Kalau korang tanya YY nama setiap Ultraman tu, YY akan cakap semua nama dia Ultraman. Berbeza dengan anak bujang YY yang tahu setiap nama Ultraman termasuk gaya mereka yang tersendiri.

So mulai hari ini YY akan senaraikan kesemua watak Ultraman untuk rujukan korang. Jenuh jugalah YY dok buat research pasal Ultraman. Tak sangka ada banyak watak Ultraman rupanya. Kalau tak silap ada lebih 40 watak Ultraman yang pernah muncul dalam siri Ultraman. So YY terpaksa publish blog entri ni ke beberapa bahagian. Untuk memastikan korang benar-benar kenali mereka, pastikan korang ikuti kesemua blog entri yang akan YY publish, sooner or later.

Bukan apa tau, at least in the near future, kalau anak-anak korang tanya nama sesuatu watak Ultraman, korang tak kelihatan blur sampai boleh dok dengar bunyi cengkerik berkrik-krik. Lepas ni dengan penuh keyakinan kita mampu memberi jawapan. Hehe! Untuk bahagian pertama ni, let's check it out sepuluh watak Ultraman yang pertama dalam siri Ultraman atau lebih dikenali sebagai Ultra Warrior.

1) Ultraman - Yang ni kalau korang kata nama dia Ultraman, memang betul sangat sebab nama dia pun memang Ultraman. Dia merupakan ahli pertama dalam Ultra Brothers.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman

2) Ultraman Zoffy - Zoffy merupakan Ultra kedua yang "diturunkan" ke bumi. Dia juga adalah ahli kedua dan merupakan ketua dalam Ultra Brothers. First appearance dia adalah dalam siri Farewell, Ultraman.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman Zoffy

3) Ultraseven - Lebih dikenali sebagi Seven dalam Ultra Brothers. Dia merupakan Ultra ketiga dalam Ultra Brothers. Dia juga adalah bapak kepada Ultraman Zero. Ultraseven adalah Ultra yang fizikal appearance dia berlainan berbanding Ultra Brothers yang lain especially part anak mata yang sangat ketara kelihatan.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraseven

4) Ultraman Jack - Muncul buat pertama kali dalam siri Return of Ultraman. Ultaman Jack merupakan Ultra keempat dalam Ultra Brother. Fizikal appearance dia hampir sama dengan Ultraman yang pertama. Hak yang beza adalah jalur merah yang kelihatan seperti "seluar kecik" dan knees pad.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman Jack

5) Ultraman Ace - Ultraman Ace merupakan Ultra kelima dalam Ultra Brothers. Dia juga merupakan satu-satunya Ultra yang boleh menguasai dua badan manusia dalam satu masa. Seorang lelaki dan seorang lagi perempuan.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman Ace

6) Ultraman Taro - Ultraman Taro merupakan Ultra keenam dalam Ultra Brothers. Dia juga merupakan anak kepada Father of Ultra dan Mother of Ultra. Sekarang dia dah tukar profession jadi cikgu dekat Land of Light. Mengajar Ultra muda di sana macamana cara nak berlawan dengan musuh.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman Taro

7) Ultraman Leo - Ultraman Leo merupakan Ultra yang bukan berasal dari Land of Light. Dia berasal dari Nebula L77. Selepas L77 musnah disebabkan raksasa bernama Alien Magna, dia berpindah ke bumi. Apabila raksasa yang sama cuba memusnahkan bumi, dia mula bertindak dengan bantuan Ultraseven. Dia buat kali pertama muncul dalam episod satu Ultraman Leo
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman Leo

8) Ultraman Astra - Merupakan adik kepada Ultraman Leo. Mereka berdua termasuk Ron yang merupakan raksasa peliharaan mereka adalah the only survivor setelah planet mereka musnah. Ultraman Astra sebenarnya telah ditangkap dan dipenjarakan oleh Alien Magna dan kemudian diselamatkan oleh Ultraman King. Dia muncul buat pertama kali dalam episod 22 Ultraman Leo.
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman Astra

9) Ultraman 80 - Merupakan ahli kesembilan dalam Ultra Brother. Di bumi dia merupakan seorang guru bernama Takeshi Yamato yang mengajar di sebuah sekolah yang dikenali sebagai Sakura-ga-Oka Middle School. Dikalangan warga Ultra, dia juga merupakan seorang guru di planet Nebula M78
Mengenali Watak Ultraman - Part 1
Ultraman 80

10) Ultraman Joneus - Dikenali juga sebagai Ultraman Joe. Berbeza dengan Ultra yang lain, dia berasal dari Planet U40 dan muncul buat pertama kali dalam siri The☆Ultraman
Ultraman Joneus

So itu dia sepuluh watak Ultraman yang mampu YY senaraikan untuk kali ni. Insya ALLAH akan ada lagi bahagian lain yang juga akan menyenaraikan lagi sepuluh watak Ultraman untuk rujukan korang semua. Lepas ni senang sikit nak berdiskusi dengan anak. Tidaklah nampak blur bila diorang tanya. Hehe!

Entri berkaitan:
Mengenali Watak Ultraman - Part 2
Mengenali Watak Ultraman - Part 3
Mengenali Watak Ultraman - Part 4

Sumber maklumat Ultraman: http://bit.ly/2iyRUjo
Sumber gambar Ultraman: http://bit.ly/2hQ0pTK

2 comments:

  1. hehee pernah layan time Ultraman Ace je.. pastu bila dia kena perangkap dalam gelung raksasa.. fedup dah nak tengok... ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nama ultraman tak hafal
      tapi tengok juga, melayan anak bujang kan...hehe

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...