Ramadhan 1434H: Hari Ketiga (^_^)

11:26:00 pm Yana Yani 2 Comments

Alhamdulillah sempurna sudah ibadah puasa yang dilaksanakan hari ini. Semoga segala amalan yang dilakukan hari ni diterima oleh Allah SWT .

Sesungguhnya aku teramat bersyukur dilahirkan sebagai seorang Islam. Tiada apa yang lebih bermakna dan bernilai daripada menjadi seorang Islam.

Bak kata Piere Andre ketika menerima trofi Anugerah Yasmin Ahmad pada Anugerah Skrin 2012 yang telah menggegarkan banyak jiwa termasuk aku.

"Anugerah paling hebat ialah kalimah 'Lailahaillallah', jagalah kalimah ini dalam diri kita. Love Allah dan love Muhammad"

Jujurnya aku masih dalam proses mengenali diri sendiri dan masih mencuba sedaya mungkin untuk mendekatkan diri kepada DIA yang satu.

Pada usia yang tak berapa nak muda ni, KEMATIAN sesuatu yang amat menakutkan. Bukan apa, takut pada bekalan yang tidak mencukupi.

Ditambahkan pula bila teringat pada perkara atau tindakan yang dilakukan ketika MAUT bukan satu ketakutan. 

Ia seolah-olah sebuah cerita yang dimainkan dalam kepala otak ni, cuma tanpa bunyi. Berdosa sungguh rasanya! 

Moga segala kesalahan dulu dapat diampunkan. Sesungguhnya ALLAH Maha Pengasih dan Penyanyang.

Anyway, aku nak share satu video yang mungkin boleh menjadi renungan buat kita semua. Apa yag cuba disampaikan dalam video ini adalah ILMU kunci segala pintu.

Tiada gunanya menggunakan kekerasan pada mereka yang menentang Islam. Adalah lebih molek berhujah dengan ILMU yang penuh didada.

Usaha saudara seagama dalam video ni amat aku kagumi dan menjadi sumber inpirasi. Harap readers juga (^_^)

2 comments:

  1. alhamdulillah..betapa besar nikmat di lahirkan sebagai muslim kan sis...selamat berpuasa sis..

    ReplyDelete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...