Bila Dah Popular! (^_^)

11:00:00 pm Yana Yani 2 Comments

Aku dah hampir setahun aktif berblog. Kalau nak ikutkan masih newbies lagi. Tapi rasa dah macam-macam perkara yang aku jumpa sepanjang tempoh tu.

Paling ketara sekali bab popularity dalam dunia blog ni. Ada setengah blogger bila dah popular sebelah mata pun tak pandang newbies.

Daripada berpuluh blog yang aku dok follow, boleh kira dengan tangan siapa yang dok follow aku balik.

Ada setengah tu dok cakap, "Bilangan followers ramai tak menjamin page viewers tinggi"

Mungkin ada betulnya, tapi pada aku tu cakap orang yang bongkak dan takbur!  

Followers dah beribu-ribu bolehlah kau cakap macam tu. Cuba kalau ciput, lain pula ceritanya.

Lepas tu aku dah jadi malas nak follow mana-mana blog, lebih baik jadi silent readers aje. Tak pun follow secara private. Senang cerita!

Lagi satu bab segment, giveaway atau yang sewaktu dengannya. Syarat sesetengah tu sikit punya ketat, macam nak menang berjuta-juta ringgit. Tak relevant langsung!

Suruh orang like sana, follow sini, komen sana, komen sini, tulis entry bagai, tapi in the end hanya dua atau tiga orang aje yang dipilih sebagai pemenang yang kononnya dipilih secara randomly. Betul ke?

Daripada berpuluh atau beratus yang participate tu, ada pengajur dok singgah blog dia orang? Paling koman pun, tak boleh nak follow balik ke? I follow you, you follow lah I balik! Tak gitu?

It suppose to be win and win situation. Or mungkin aku aje yang bernasib macam ni? Tak pasal-pasal nak meraban. Hehe!

Apapun aku dah malas nak fikir-fikir bab followers ke, page viewers ke, nuffnag lagilah sakit hati! Yang penting aku nak berbalik kepada tujuan asal aku berblog. Self satisfaction!

Anyway, selang berapa hari lagi seluruh umat Islam akan berpuasa.

So dikesempatan ni, aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua yang dok singgah sini.

Sepanjang bulan puasa ni, aku mungkin tak akan aktif lagi post entry macam sebelum ni.

Faham-faham ajelah kalau tak ada entry baru ye.

Disempena bulan baik ni, marilah kita bersama-sama memperbanyakkan amalan.

Ingatlah segala amalan kebaikan yang kita lakukan pasti ada GANJARAN! Confirm!

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN! (^_^)

2 comments:

  1. yang ini memamng kathy sokong sangat...kathy pun kalau cerewet sangat syaratnya kathy pangkah terus..hehehhe...kathy pun heran jugak,kadang2 tu ada segmen yg geng2 dia jugak menang,hebat pulak website tu merandom kan?tau2 lak blogger tu kamcing..huhuh..btw,salam ramadhan buat sis sekeluarga..tq sebab rajin jenguk blog merah kathy tu. kathy ni je yang susah nak masuk blog orang,problem blogspot ni sampai blog sendiri tak boleh masuk... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun naik malas nak join benda2 camtu lagi...tak faedah rasanya.salam ramadhan utk sis juga...hehe...tak ada mslh. kita kan jiran =)

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...