Bantulah Mereka! (^_^)

11:28:00 pm Yana Yani 2 Comments

Kebelakangan ni aku agak stress dengan situasi di tempat kerja. Ditambahkan lagi dengan perasaan bersalah yang membelenggu di atas kejadian yang menimpa Aisy.

Tapi semua tu hilang serta merta apabila melihat penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh saudara seagama di SYRIA. Sungguh BESAR dugaan yang mereka terpaksa hadapi.


Hati seorang Mama ni tersentuh melihat setiap keping gambar yang membayangkan kesengsaraan yang terpaksa mereka hadapi saban hari.

Entah kenapa isu SYRIA agak kurang mendapat tempat di media arus perdana. Majoriti umat Islam tidak mengetahui kesengsaraan yang ditanggung oleh saudara mereka di sana.

SYRIA diseksa oleh puak pelampau Syiah pimpinan Basyar Al-Assad. Syiah memang secara terang-terangan SESAT dan bagi mereka menghapuskan puak Sunni adalah satu kewajipan!

Klik sini untuk bacaan lanjut tentang kesesatan Syiah.

Bantulah puak Sunni di SYRIA dengan cara mendoakan mereka, menghulurkan bantuan dari segi kewangan atau apa sahaja yang termampu dan paling penting sekali, SEBARKAN!

Bantuan juga boleh dihulurkan melalui cara seperti berikut:

Alamat: Syria Care Office
No. 38B, Jalan Bbola Tampar 13/14, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor.

Emel: SyriaCareBeliDanDerma@gmail.com
Akaun MayBank (Pertubuhan Sinar Damsyik Malaysia): 562106630487

Untuk maklumat lanjut, sila layari Syria Care

By the way, gambar yang aku share di bawah mungkin agak NGERI bagi sesetengah readers, tapi itulah adalah HAKIKAT sebenar yang berlaku di SYRIA.

Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud:
"Barangsiapa yang tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukan dari kalangan kami"



2 comments:

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...