Jatuhnya Morsi! (^_^)

11:13:00 pm Yana Yani 2 Comments


Aku terasa sedih apabila membaca berita baru-baru ini tentang jatuhnya kepimpinan Dr Muhammad Morsi di tangan golongan kurang cerdik Mesir!

Bagi aku, dia seorang pemimpin Arab paling HEBAT! Aku amat kagumi sifat zuhud dia. Dia sering mengucapkan, "Tidak mengapa, Allah ada untuk menjaga saya"

Dia juga adalah orang yang telah membuka semula sempadan Rafah antara Mesir dan Gaza bagi memudahkan segala bentuk penghantaran bantuan buat rakyat Palestin.

Tambah menyedihkan apabila semua negara Islam hanya diam membisu melihat kejatuhan Morsi yang jelaskan kali atas campur tangan AS dan Yahudi.

Mereka memang ingin melihat kejatuhan kerajaan Islam pimpinan Morsi yang cukup menakutkan mereka. Apabila Morsi jatuh, terlalu RAMAI yang gembira.

Jadi apakah pengajaran dalam cerita ini?

Jangan biarkan unsur-unsur luar memasuki kancah politik negara kita atas dasar demonkrasi. Kerana demokrasi yang mereka janjikan oleh Barat dan Yahudi hanya MENGHANCURKAN!

Bukti? Lihatlah betapa MEMBANGUNANNYA Iraq dan Afghanistan atas nama DEMOKRASI yang didambakan. Terkini, Mesir bakal menyusul.

Beginikah DEMOKRASI yang kita mahukan?

Bagi aku, adalah amat tidak wajar bergaduh disebabkan BERTUHANKAN parti! Jangan menang sorak, kampung tergadai!

Renung-renungkanlah!

2 comments:

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...