Ciri-Ciri Suami Yang Sweet

12:57:00 pm Yana Yani 46 Comments

Apakah ciri-ciri suami yang sweet? Siapa tahu? YY sengaja buka topik ni sebab baru-baru ni hangat di media sosial mengenai cerita suami seseorang yang sweet tahap diabetis katanya. 

Persoalannya, betul ke suami yang sweet adalah suami yang melafazkan rasa kasih dan sayang melalui media sosial? Pada YY, ciri-ciri suami sweet adalah subjektif.

Ianya terpulang pada pandangan seorang insan bernama isteri. Dia sendiri yang kenal luar dan dalam perangai suami dia. Malahan dia sendiri yang tahu level sweet suami dia.

Bagi YY suami yang sweet adalah suami yang setia sehingga ke hujung nyawa sepertimana sepupu Mak YY. Bukan semua suami mampu melakukan sepertimana dia lakukan.

Isteri dia disahkan menghidap kanser darah. Dia begitu setia menjaga segala keperluan harian si isteri sejak si isteri disahkan mengidap penyakit yang menggerunkan ini.

Kuatnya jiwa lelaki ini sehingga setiap ujian yang datang tidak sedikit pun merubah kasih dan sayang terhadap si isteri. Setiap ujian seperti diberhentikan kerja dihadapi dengan tenang.


Tapi ALLAH penentu segala. Walau pelbagai ikhtiar telah dilakukan, si isteri tetap pergi bertemu PENCIPTA ketika semua umat Islam masih lagi galak dengan sambutan Aidilfitri.


Inilah lelaki sweet yang sejati. Bukan setakat melafaz kasih dan sayang di media sosial tapi juga menzahirkan perbuatan yang belum tentu mampu dilakukan oleh semua suami.

Percayalah bahawa sifat ego seorang lelaki yang wujud sejak azali menyebabkan si suami agak sukar melafaz sesuatu yang dikategorikan sweet oleh si isteri .

Sebab tu tak usah mimpi diorang akan buat benda yang sama macam suami hak yang dikatakan sweet tahap diabetis tuTagged lah beribu kali pada gambar atau post pun.

Pada YY, sweet seorang suami bukan diukur melalui lafaz verbal yang mudah diolah. Tapi diukur melalui perbuatan yang agak sukar dilakonkan berbanding lafaz verbal.

Cuba kita buka hati dan minda, banyak sebenarnya benda sweet yang mereka lakukan tanpa kita sedari. Kalau kita cari kebaikan, kita pasti jumpa kebaikan walau dalam beribu kejahatan.

So buat ladies sama ada yang sudah atau bakal melalui fasa berumahtangga, berhenti mengharapkan sesuatu yang sweet dari suami orang lain ditransfer kepada suami atau bakal suami korang.

Terimalah dia, seorang suami seadanya. Percayalah bahawa jodoh yang ditakdirkan kepada kita adalah pelengkap kehidupan kita sama ada kita sedari ataupun tidak.

YAKINLAH bahawa perancangan ALLAH sememangnya yang TERBAIK buat kita (^_^)

#suamiakusweetsebabdiaimamsolataku 

46 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Sibuk Design Photobook

11:33:00 am Yana Yani 40 Comments

Amboi korang! Seronok sungguh beraya ye. Ada yang tak bekerja lagi nampaknya. Untunglah! YY dah start bekerja hari ni walaupun secara jujurnya, malas sungguh!

Tapi nak buat macamana? Kaki terpaksa jua dilangkah demi mencari rezeki walau hati mengatakan sebaliknya. Mak ai, ayat! Jiwang sungguh! Hehe!

Anyway tujuan YY publish entry ni just nak beritahu yang blog ni akan sunyi untuk beberapa hari akan datang disebabkan empunya blog agak sibuk dengan Photobook.

Lagipun memang sejak tahu kewujudan dia, YY selalu buat photo books sendiri.

Kalau simpan aje segala gambar kami yang mempunyai 1001 satu kenangan dalam laptoponce kena virus, menangis tak berlagulah jawabnya.

Sebab tu YY print juga sebagai kenangan.

Selain dari puas hati dengan kualiti dia dari segi kertas yang digunakan sehingga imej yang dicetak, harga dia murah.

Bagilah YY lah ye. Mungkin orang lain berpendapat sebaliknya sebab kalau sebut harga untuk sesebuah album, memang majoriti akan kata Photobook ni mahal.

Tapi kalau kita cerita nak cetak gambar yang beribu keping dalam simpanan kita dari sekeping ke sekeping di luar ditambah dengan charges untuk album, memang lebih berbaloi.

Macam voucher yang YY beli ni, dua album bersaiz 8" x 11" jenis hardcover dengan 40 muka surat setiap satu pada harga RM108. Satu album hanya RM54 termasuk shipping.

Kalau harga biasa untuk dua album tu dari jenis yang sama adalah RM378. Murah bagi YY sebab boleh jimat sehingga RM270. Tu yang grab juga voucher tu.

Lagi best sebab diorang sentiasa ada promosi. Kena rajin dok belek website rasmi diorang di sini atau subscribe diorang punya newsletter untuk maklumat mengenai promosi.

Atau boleh juga beli voucher di Groupon. Kalau bernasib baik, tak perlu bayar pun. YY pernah beli voucher tanpa bayaran! Just perlu bayar shipping charges aje.

Untuk buat album pula, kita boleh pilih sama ada untuk mereka sendiri dengan download dia punya software atau mereka melalui Online Designer ataupun menggunakan Online Templates.

YY lebih suka mereka sendiri album sebab boleh sumbat seberapa banyak gambar yang YY nak. Lagi satu cara ini tak memerlukan YY sentiasa online.

Dua kali aje perlu online. Masa first time download software dan lepas tu nak masa nak pos kan album kita yang dah siap ke Photobook untuk printing.

Tapi of course cara ini lebih banyak menggunakan masa berbanding Online Designer dan Templates. Jenuh kepala otak ni memikir idea nak letak gambar dalam 80 muka surat untuk dua album.

Bayangkan voucher yang YY beli ni berikan YY tempoh tiga bulan untuk siapkan dua album. Tapi sampai sekarang tak siap pun lagi. Photobook siap hantar email reminder lagi!


Nampak reminder tu yang buat YY tekad perlu siapkan by hook or by crook menatang ni. Cerita Raya keluarga kecil YY terpaksa ditangguhkan buat seketika atau sehingga photo book siap!

Kalau buat tak tahu aje, rugi juga wei! Banyak juga duit yang MyChintaHati laburkan tu. Dia siap kata, "Mentang-mentanglah duit kita, lambat aje dia buat kerja. Cer kalau duit dia"

Hehe! Best betul kena perli! Padanlah muka kan? Sape suruh buat kerja lambat! Bersabarlah sayang, daku akan buat (Baca seperti menyanyi lagu Selimut Tetangga nyanyian Repvlik!)

Tak tahulah sempat ke tidak siap sebelum 15 Ogos. Mujur juga Photobook bagi kita extend voucher. Buat masa ni YY stick dengan original expiry date. Agak tak boleh juga baru request extend (^_^)

Okaylah korang ye. Kot kalau rindu pada YY yang comel ni, boleh usha YY punya Instagram ataupun Facebook. Tapi YY agak selective bab approve friend request.

Tak kenal, memang tak approve! So, silalah perkenalkan diri ye. Jangan kata YY sombong pula bila friend request tidak diluluskan ye. Salahkan profile picture korang (^_^)

Till we meet again. Selamat Hari Raya dan Assalamualaikum (^_^)

P/S - Entry ini ditulis berdasarkan pengalaman peribadi penulis dan keluarga sebagai salah seorang pelanggan Photobook Malaysia.

40 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Selamat Menyambut Syawal 1436H!

2:16:00 pm Yana Yani 40 Comments

Alhamdulillah hari ni kita semua sudah pun berada di dalam Ramadhan yang ke 27. Terasa sedih sebab Ramadhan akan pergi meninggalkan kita. Entah ketemu lagi Ramadhan akan datang.

Apapun YY berharap agar segala amal kebaikan yang kita sudah lakukan sepanjang bulan yang mulia ini diterima oleh DIA yang SATU. Moga Ramadhan kali ini adalah yang terbaik! (^_^)

Tujuan YY menulis entry hari ni hanyalah untuk mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT SYAWAL 1436H!

Wish awal sikit sebab lepas ni tak belek dah blog untuk beberapa ketika. YY agak sibuk dengan persiapan Raya yang masih lagi lompong di sana dan di sini.

Korang pula amacam dengan persiapan Raya? Mesti settled dah kan?

Untuk anak-anak YY semua dah settled. Tapi untuk YY dan MyChintaHati semua pakai hak yang lama. Salah satu cara melakukan penjimatan dalam keadaan ekonomi sekarang (^_^)

Kuih raya pun tak beli lagi ni. Nampak orang lain dah banyak dok update pasal kuih raya hak yang dibeli or buat sendiri. YY satu apapun tak ada lagi ni. Ikut hati nak beli aje. Senang!

Tapi tahun ni MyChintaHati galakkan YY buat sendiri. Lagipun oven dia dah belikan. Dia takut oven tu bini dia yang comel ni buat perhiasan aje. Hehe!

Untuk seketika juga segala aktiviti blog walking ditangguhkan ye. Insya ALLAH bila semua dah stabil, YY akan kembali melakukan blog walking seperti biasa.

Sebenarnya YY dah dalam mood Raya ni. Nak buat kerja pun malas. Besok last day bekerja sebelum cuti YY bermula. Malas sungguh nak mengadap kerja ni. Terpaksa juga cekalkan jiwa. Hehe!

So dikesempatan ni YY nak mohon maaf di atas segala kesalahan YY sama ada melalui bentuk penulisan atau percakapan. Manalah tahu kot ada gurauan yang telah buat hati terluka.

Siapa yang tinggal berdekatan di rumah YY, moh ler ke rumah. YY hidangkan biskut kering aje. Hehe! YY tahun ni tak dapat balik ke Kuala Lipis seperti yang dirancang. Sedih.

Nak buat macamana kan? Kita merancang, ALLAH yang tentukan.

Apa MummyDearie? Tak usah gelak guling-guling baca cerita ni ye. I nampak apa you buat tu okay! Sudah! Berhenti gelak! Kurang pahala puasa tu nanti! Ish!

For those yang balik ke kampung halaman, Berhati-hati ye di jalan raya. Tak usah terkejar-kejar! Tak lari ke mana kampung tu.

Okaylah korang. YY minta diri dulu.

YY dan seluruh ahli keluarga kecil YY sekali lagi mengucapkan SELAMAT HARI RAYA! (^_^)

P/S - Afif dan Aisyah pesan suruh minta duit raya. Diorang kata klik banner kat blog ni pun diorang dah bersyukur sangat! Diorang katalah, bukan YY kata. YY sampaikan pesanan aje (^_^)

40 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

7:17:00 am Yana Yani 42 Comments

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam | Sejak bermula puasa, antara entry yang paling popular di dalam Diari Seorang Mama adalah Iftar Di Dataran Shah Alam. Ramai rupanya mencari maklumat mengenai iftar di tempat terbuka ni.

Iftar atau berbuka puasa secara santai di Dataran Kemerdekaan Shah Alam bukanlah sesuatu perkara yang baru di dalam kehidupan YY. Ia sesuatu yang rutin atau lebih tepat, tradisi. Even sebelum berkahwin pun YY dah agak kerap melakukannya. Bezanya dulu dengan kawan-kawan, sekarang pula dengan keluarga kecil kami (^_^)

Kalau nak ikut pengiraan tahun, dah cukup sedekad YY berbuka di sini. Dalam sebulan puasa tu, mesti kena ada sekali berbuka di sini. Kalau tak, rasa macam tak seronok. Dulu orang tak ramai, kosong aje. Hanya ada segelintir yang berbuka di sini. Tapi sekarang tempat ni penuh dengan orang terutama ketika cuti hujung minggu.

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Persedian utama untuk ke sini adalah korang perlu buat decision sama ada nak masak sendiri atau pun membeli di bazar yang terletak di kawasan berhampiran. Kalau keluarga YY, kami lebih suka membeli di bazar. Mudah dan sekaligus meringan kerja YY. Hehe! Bazar paling hampir dengan Dataran Shah Alam ini adalah di Kompleks PKNS.

Tips seterusnya adalah menyediakan peralatan asas seperti alas untuk duduk sama ada tikar atau paling mudah, gunakan sahaja surat khabar lama. Kalau YY memang biasanya hanya menggunakan surat khabar lama. Tak payah rungsing nak cari tikar yang ada kemungkinan perlu di cuci selepas penggunaan.

Tapi tahun ni kami hanya duduk atas rumput sebab berbuka di sini tanpa dirancang (^_^)

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Selain itu, korang perlu sediakan air mineral secukupnya untuk memudahkan korang basuh tangan. Ada tempat untuk basuh tangan, tapi agak jauh. Tak berbaloi kalau setakat nak basuh tangan aje. Korang juga boleh sediakan sudu, garfu, pinggan mangkuk, cawan dan sebagainya. Ikut kesesuaian makanan yang korang beli atau bawa.

Sekarang kalau beli makanan di bazar ada disediakan makanan atau minuman di dalam bekas. Senang. Kalau dulu, susah giler! Nak beli air dalam cawam macam mission impossible! Mungkin peniaga sekarang sudah alert dengan konsep berbuka secara santai ni.

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Tolong juga sediakan plastik sampah. Di kawasan sekitar memang ada banyak tong sampah disediakan. Tapi dia tak dapat menampung sampah yang terlalu banyak. Kadang kesian dengan azab yang terpaksa dilalui oleh tong sampah. Mulut dia dah penuh, korang sumbat juga! Kalau dia boleh bercakap, memang habis segala kata carutan keluar. Confirm!

Bab kawasan untuk bersolat, tak usah risau. Masjid Negeri terletak dekat sebelah aje. Boleh sangat nak berjalan kaki. Tapi kalau rasa susah juga, kawasan untuk solat ada disediakan. Telekung dan sejadah juga ada disediakan. Agak selesa sebab semua kemudahan dijaga dengan baik. Tinggal nak buat dengan tak nak buat aje (^_^)

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Apa yang seronok apabila berbuka di sini adalah kita semua seolah seperti berada di dalam sebuah keluarga yang besar. Itu yang buatkan berbuka di sini sebagai satu keseronokkan. Makan pun rasa berselera bila dah ramai-ramai macam ni (^_^)

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Afif dan Aisyah juga bebas apabila berbuka di sini. Seronok aje berlari ke sana ke mari. Kalau bernasib baik, diorang akan berjumpa kawan baru. Kalau dah lepas bebas macam ni, memang tak adanya diorang nak pedulikan Mama or Papa diorang. Sibuk dengan main aje. Tapi YY pun rasa seronok tengok diorang happy (^_^)

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam
Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

Kalau sesiapa yang belum pernah cuba berbuka dengan cara begini, YY sangat recommend korang buat sebab ia sememangnya seronok! Tapi semua ni bergantung kepada individu. Kadang keseronokkan YY belum tentu keseronokkan yang sama pada korang. Level kepuasan untuk berseronok adalah berbeza bagi setiap individu. So find your own happiness (^_^)

Gambar bawah ni YY sengaja tempek sebab nampak macam cantik aje. Pandaikan YY snap gambar? Pujilah! Pujilah! Hehe! Guna kamera cap ayam aje tu (^_^)

Tips Iftar Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

P/S - Ramadhan dah semakin hampir meninggalkan kita. Entah ketemu ke tidak Ramadhan yang akan datang. Terbaca status di Facebook isteri jiran YY yang meninggal baru-baru ni. Dia letak gambar dia dan keluarga lengkap berbaju raya pada tahun lepas dengan caption, "Tak sangka raya tahun lepas adalah raya terakhir kita bersama"

Tiba-tiba mata YY masuk habuk. Sedih!

42 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Shopping Raya Di Saat Akhir

9:16:00 am Yana Yani 46 Comments

YY bukan jenis manusia suka buat kerja di saat akhir sebab YY tak pandai nak overcome stress bila dok kalut dengan kerja yang di lakukan pada saat akhir.

YY lebih suka semuanya dirancang awal. Tapi semuanya berbeza apabila YY berkahwin sebab MyChintaHati bukan seorang manusia yang gemar merancang.

Dia suka lakukan hampir kebanyakkan benda pada saat akhir. Bezanya dia relax aje, YY yang macam nak putus nafas nak cope dengan dia punya relax tu. Hehe!

Kebanyakkan rakan blogger YY nampak hampir selesai melakukan persiapan menyambut Syawal. Kami sekeluarga pula baru aje bermula Sabtu baru ni. Tu pun tak settle lagi.

Shopping untuk persiapan Raya pada saat akhir ni memang rata-rata sedia maklum betapa sesaknya. Itulah yang kami hadapi pada hari tersebut. Ya ALLAH, ramainya orang!

Nak bergerak pun payah. Tapi MyChintaHati kata, macam ni baru rasa feel nak Raya. Itupun kami dah keluar awal menuju ke destinasi pertama di GM Klang.

Gambar dekat bawah ni adalah satu-satunya gambar yang YY sempat snap di situ. Lagipun kami baru aje sampai. Afif tengah excited nampak baju Ultraman.


Lama juga kami di situ. Melangkah dari satu kedai ke kedai yang lain dan dari satu tingkat ke tingkat yang lain. Penat tak usah cakaplah. Mujur duduk dalam air-cond.

Kalau tak, faham-faham sendirilah ye (^_^)

Lama juga kami di situ, hampir lima jam berjalan mengeliling GM Klang. Lepas tu kami bergerak ke Giant Setia Alam sebab MyChintaHati kata nak cari kasut untuk budak-budak.

Malangnya tak ada satu pun yang menarik perhatian kami walau budak-budak kata cantik aje. Hehe! Kami kemudiannya ke Bata berhampiran kawasan perumahan kami.

Sebelum tu balik dulu simpan barang.


Gambar dekat atas mood Aisyah tengah baik. Ceria aje nampaknya sebab baru lepas melanyak ayam goreng dekat Giant Setia Alam. Lupa nama restoran tu (^_^)

Lepas dia nampak Abang dia dah dapat kasut, dia mula buat perangai. Bukan tak nak beli. Dah design kasut tu tak menarik di mata kami suami isteri, nak buat macamana kan? Hehe!

Mulalah Aisyah buat cerita telenovela di khalayak ramai. Sepanjang perjalanan dia dok kata, "Adik nak tacut! Uwaaahhhh"


Kami buat tak tahu aje dia menangis. Akhirnya dia diam juga. Hehe! Kami bercadang nak berbuka di Dataran Kemerdekaan Shah Alam, sempat singgah di dua bazar berdekatan.

Memula pergi ke bazar berhampiran i-City di Seksyen 7 Shah Alam. Tak beli apa pun kat sini. Pening dok tengok ramai sangat orang.


Lepas tu pergi laman letak kereta di Stadium Melawati di Seksyen 13. Dekat sini terpaksa juga beli sebab dah dekat sangat dengan waktu berbuka.


Cerita pasal kami berbuka di Dataran Kemerdekaan Shah Alam akan YY cerita kemudiaan ye. Lepas aje dah berbuka dan buat apa yang patut, kami ke Plaza Alam Sentral pula .


Cadangnya nak cari baju Melayu dan baju Kurung untuk Afif dan Aisyah. Baju memang ada banyak, tapi warna yang kami nak tak ada. Ingat nak terus ke Kompleks PKNS, tak larat pula.

Besoknya baru kami ke Kompleks PKNS. Kali ni pergi sekali dengan parent in law YY sebab diorang nak beli sekali barangan kelengkapan haji diorang.

Manusia sikit punya ramai! Seriously YY tak tahu nak beli macamana kalau dah ramai macam tu. Mujur MyChintaHati ada. Banyak dia aje yang buat keputusan.

YY pening dok tengok orang ramai gitu.


Akhirnya, semua kelengkapan Raya untuk Afif dan Aisyah kira settled! Cuma kasut Aisyah aje belum ketemu lagi. Kami suami isteri pun tak beli apa-apa lagi untuk diri sendiri.

Sabtu or Ahad ni nanti, kami bercadang ke Jalan Taiping, Klang pula. Mesti ramai orang! Nak buat macamana? Inilah yang harus ditempuh bila shopping Raya di saat akhir (^_^)

46 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Raikan Raya Bersama 11street

6:51:00 am Yana Yani 52 Comments

Raikan Raya Bersama 11street | Pejam celik kita sudah pun berada di Ramadhan yang ke 21. Wah! Sekejabnya masa berlalu. Ramadhan sudah mahu meninggalkan kita dan tak lama lagi muncul Syawal. Dah shopping untuk Raya? Belum? Kalau belum, YY nak war-warkan mengenai laman web 11street yang menawarkan pelbagai barangan untuk sambutan Hari Raya.

Laman web ini wujud pada 2008 dan merupakan laman e-dagang paling popular di Korea. Ia kemudiannya berkembang di peringkat antarabangsa, seperti Turki dan juga Indonesia. 11street kini merupakan laman e-dagang terkemuka dengan menawarkan lebih 400,000 peniaga dengan pelbagai barangan pada harga yang berpatutan untuk 30 juta pembeli di seluruh dunia.

Raikan Raya Bersama 11street
Raikan Raya Bersama 11street

Anyway, bersempena dengan Syawal yang bakal tiba ini, 11street melancarkan kempen Hari Raya. Kempen ini yang sudah dimulakan sejak 1 Jun 2015 adalah bertujuan meringankan bebanan perbelanjaan yang ditanggung oleh rakyat Malaysia pada musim perayaan ini. Kempen ini menawarkan diskaun bernilai RM5 juta ke atas lebih 130,000 barangan dari produk terpilih seperti fesyen, barangan kelengkapan rumah dan juga elektronik.

Menarik bukan? Siapa yang belum shopping raya tu, sempat lagi kalau nak membeli di 11street.

Raikan Raya Bersama 11street
Kupon untuk Hari Raya

Laman e-dagang ini juga menawarkan diskaun coupon 20% hingga 50% dan rebat sehingga RM200 untuk barangan seperti fesyen dan elektronik bermula 1 Jun 2015 yang lalu. Untuk barangan kelengkapan rumah pula bermula pada 5 Julai 2015.

Untuk buka puasa, 11street turut menawarkan voucher makanan daripada pelbagai restoran terkemuka seperti Checkers Café, Papa John’s Pizza dan banyak lagi. E-voucher ini boleh diperolehi di bahagian Shocking Deals yang dijamin pada harga terendah bermula 15 Jun sehingga 17 Julai 2015.

11street juga berbesar hati untuk menjemput korang semua berbelanja di 11street dengan menawarkan voucher bernilai RM20 (minimum purchase of RM40) untuk total bil korang. Kalau korang nak voucher ni, sila jawab soalan mudah di bawah. YY akan berikan satu voucher kepada yang terpantas dan menjawab soalan dengan betul.

Tawaran ini hanya terbuka pada hari ini, 8 Julai 2015. YY mencari lima (5) pemenang dan terbuka kepada semua bermula sekarang sehingga jam 11:59 malam nanti. Cepat!

Soalannya adalah: Bersempena Hari Raya, 11street menawarkan diskaun kopun 50% dan juga rebat sehingga RM200 untuk barangan terpilih. Betul atau salah.

Tinggalkan jawapan dan email untuk YY hubungi di bahagian komen di bawah.

All the best! (^_^)

-------------------------------------------------

UPDATE: Disebabkan YY dah ketemu lima (5) pemenang yang YY cari, maka dengan ini YY menutup tawaran pemberian kopun ini dengan rasminya! Tahniah buat +Nurzakiah Hanum, +Deanna Morni, +Qaseh Abadi+Amalina Hussain dan +adianiez AIDA. Urusan penghantaran kopun akan dilakukan pada esok, 9 Julai 2015.

Terima kasih kepada semua yang mengambil bahagian. Buat yang tidak berjaya, jangan berputus asa ye. Better luck next time (^_^)

52 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Cerita Disebalik Pemberian Kad Raya

3:18:00 pm Yana Yani 50 Comments

Tengah dok stress dengan kerja yang entah apa-apa hari ni, tetiba terdengar lagu raya! Mak ai, rasa excited lah pula! Dah nak raya rupanya! Yeah! Yeah! Raya!

Sebab mood excited tu, jengahlah sekejab blog kekawan. Ramai pula hak yang dok update pasal kad raya yang YY berikan. Yang share dekat Facebook pun ramai.

Bila tengok semua tu, YY jadi malu sendiri. Tak tahu kenapa rasa malu, tapi memang rasa malu. Hehe! Tapi at the same time, ada juga rasa kelakar!

Sebabnya ada cerita disebalik pemberian kad raya tu. Meh duduk dekat sikit nak cerita. Yang duduk jejauh tu pasal apa! Tak dengar nanti. Macam tu lah! Bagus! (^_^)

YY memang dah berniat nak berikan kad raya terutama pada yang tersenarai dalam Top 20 Pengomen blog YY ni. Tapi niat utama nak reply kad raya yang YY terima tahun lepas.

Alang-alang beli tu kan, beli banyak terus. Baru puas hati! Tu yang ramai jugalah yang dapat walau bukan semua. Sape tak dapat tu minta maaf ye. Bukan pilih bulu, ekonomi tak mengizinkan aje (^_^)

Insya ALLAH, panjang umur YY ikhtiarkan untuk tahun depan ye.

Okay, berbalik pada cerita tadi. Masa beli tu, YY nampak luaran bungkusan kad raya lebih kurang sama aje macam yang Kak Kathy Rbain terima dekat bawah ni.


Comel aje kan? Lagilah kalau ada bunga! Memang jiwa YY suka benda-benda gini. Terus beli tanpa berfikir ribuan kali seperti kebiasaannya (^_^)

Balik rumah tu, YY sangat excited nak hantar cepat-cepat sebab YY dapat tahu ada certain kawan blogger nak balik kampung awal tahun ni. Tak bestlah kalau diorang dapat lepas raya kan?

So misi menuliskan kad raya dimulakan! Of courselah kena buka dulu bungkusan yang mengandungi kad raya tu. Tapi bila buka aje, YY mula rasa macam nak pengsan!

Mananya idak? Dekat luar nampak comel dan cantik aje. Tapi bila buka, ada segala jenis rupa bentuk kartun menjadi penghias bahagian depan kad! Cissss! YY tertipu!

Kalau semua tulis hak yang molek sikit ayat tu, tak apa. Ni macam-macam! Benci tau! Jenuh YY buat sorting and decision. Salah bagi kad, takut orang yang terima salah faham.

YY minta maaflah kalau yang siapa terima tu ada rasa pelik dengan kad raya pemberian YY. Seriously tak ada niat tak elok dan YY dah tapis sebaik mungkin.

Mungkin kena consider cetak sendiri lepas ni. Anyway, YY ada tinggal satu lagi kad raya hak yang macam nak bagi dekat boyfriend. Ada yang nak ke?

First komen cakap nak, memang YY bagi! (^_^)

Lepas dah buat sorting, tiba pula part menulis. Memula tu, macam cantik aje tulisan walau hakikatnya tak cantik sangat pun. Berseni aje. Hehe! Lepas tu makin lama makin buruk.

Siapa yang dapat tulisan buruk tu memang antara yang terakhir YY tulis. Minta maaf ye. Tapi sebenarnya tak ada beza sangat tulisan YY kalau buruk dengan tak buruk. Hehe!

Cuba compare tulisan pada kad raya yang korang dapat dengan entry ni. YY rasa yang ni paling cantik yang YY pernah tulis sebab tu berani letak dalam blog. Hehe!

So begitulah cerita disebalik pemberian kad raya. Sekian, terima kasih! (^_^)

50 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Julai Sudah Menjengah!

12:47:00 pm Yana Yani 40 Comments

Sedar tak sedar bulan Julai sudah pun menjengah. Hari ni kita semua secara rasminya telah berada di fourth quarter of the year. Pantas sungguh masa berlalu kan?

Hari ni kita sebagai orang yang beragama Islam di Malaysia sedang menjalani ibadah puasa di hari ke 14 di bulan Ramadhan dengan tenang dan aman tanpa sebarang kesulitan.

Hari ni juga minyak petrol naik sepuluh sen bagi RON95 (^_^)

Despite terselit kekecewaan dengan segala kenaikan harga barangan, hati tetap rasa bersyukur terutama setelah YY memahami maksud hadis di bawah.

Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim: 
“Pandanglah orang yang berada di bawahmu (dalam masalah harta dan dunia) dan janganlah engkau pandang orang yang berada di atasmu (dalam masalah ini). Dengan demikian, hal itu akan membuatmu tidak meremehkan nikmat Allah padamu.”

Memang jika dibandingkan dengan yang lebih kurang, YY memang berlebih dari segala segi. Sekurang-kurangnya YY masih boleh bersahur dan berbuka dengan hidangan penuh di meja.

Kadang hidangan yang tak habis menjadi makanan tong sampah. Sedangkan YY sedar masih ramai di luar sana yang bersahur dan berbuka tanpa sebarang makanan. What a shame!

Anyway niat utama menulis entry hari ini adalah untuk mengucapkan jutaan terima kasih buat semua yang singgah di blog YY ni dari silent readers hingga ke pengomen tegar.

TERIMA KASIH sesangat kerana sudi menghabiskan masa korang yang berharga tu untuk membaca dan mengomen di Diari Seorang Mama (DSM). YY sangat hargai!
Terima kasih yang tak terhingga buat top 10 pengomen sepanjang bulan Jun lepas. Blog mereka YY dah senaraikan di bahagian side bar blog YY ni sebagai tanda penghargaan.


Terima kasih juga buat mereka yang sudi mengomen sejak 1 Ogos 2014 sehingga sekarang. Mereka yang tersenarai di bawah ini hampir pasti menerima small token dari YY.

Blog mereka YY dah senaraikan di dalam DSM blog list.


Untuk bulan Julai ni, YY tak berapa pasti sejauh mana keaktifan YY dalam dunia blogging ni terutama dengan Syawal yang bakal tiba tak lama sahaja lagi.

Rasanya mungkin agak sibuk sebab YY masih belum melakukan sebarang persiapan lagi. Untuk diri sendiri tak kisah sangat sebab boleh aje sarung baju yang mana muat.

Untuk anak-anak yang penting. Kalau boleh nak bagi yang terbaik buat mereka (^_^)

YY rasa sampai di sini sahaja bebelan YY untuk hari ini. Moga ketemu lagi dilain kelapangan waktu. Jaga diri elok-elok dan jangan main mercun!

Assalamualaikum (^_^)

40 dah komen (^_^):

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...