Versatile Blogger Award-Mar Mansor (^_^)

3:23:00 pm Yana Yani 44 Comments

Dulu Khir Khalid tag aku untuk Liebster Award. Ni Mar Mansor pula untuk Versatile Blogger Award. Terima kasih sudi tag aku.

Appreciate sangatlah sebab dalam ramai-ramai blogger yang dia kenal, dia teringat juga dekat aku yang kadang terlebih poyo ni. Hehe! Mekacih ye Mar Mansor (^_^)

Kalau benda award gini kan, agak rajin juga aku nak sertai. Kan still mengomel pasal diri sendiri. Kira okaylah kan. Aku memang suka! Hehe!

Disebabkan terlebih rajin, aku pergi jugalah Google pasal menatang ni. Dia punya rules tak adalah susah sangat berbanding Liebster Award. Boleh klik sini ye.

Rules satu dan dua aku dah buat accordingly. Tapi rules dia yang ketiga agak payah jugalah sebab kena listkan 15 link blog yang aku baru kenal atau selalu menyinggah.

Mak ai! 15 blog list? Celah mana aku nak cekau? Lantaklah ye, aku main tibai aje ni. Nasiblah sape yang tersenarai. Hehe!
  1. Bila Aku Berkarya - http://karyamahirah.blogspot.com/
  2. Cetusan Minda - http://cetusanmind.blogspot.com/
  3. Cerita Tentang Kita - http://aryanazra.blogspot.com/
  4. Coretan Hati Kathy - http://kathyrbain.blogspot.com
  5. Coret Coret Pink Ummi - http://coratcoretpinkummi.blogspot.com/
  6. Dialog Uda - http://dialoguda.blogspot.com/
  7. Diari Nurul - http://coratcoretnurul80.blogspot.com/
  8. hainom OKje - http://hainomokje.blogspot.com/
  9. Jari Manis : Travel List - http://jarimanistravel.blogspot.com/
  10. Kisah Anak-anakku - http://ceritadanishdanumi.blogspot.com/
  11. Kisah Si Dairy - http://www.kisahsidairy.com/
  12. Lekat Lekit Story - http://lekatlekitgurl.blogspot.com/
  13. My Little Amazing World - http://mummydearie.blogspot.com/
  14. PetakBunga Berblog - http://petakbunga-diari.blogspot.com/
  15. Truly Love - http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/
Walawei, jenuh juga nak nak senaraikan. Demam kejab. Hehe! Seboleh mungkin tak senaraikan sape yang dah kena tag. Anyway tak ada unsur paksaan ye. Buatlah kalau rajin (^_^)

Pastu aku kenal buat apa? Oh, kena bagitau dekat orang tujuh fakta tentang aku. Tujuh fakta? Adeh, kena fikir lagi ni. Apa ye?

Tapi macam sama aje dengan Liebster Award. Lantaklah! Aku buat yang hampir sama aje. Penat nak fikir fakta pasal aku ni. Hehe!
  1. Aku penghidap Hyperthyroid sejak berusia 13 tahun. Sekarang aku dah 31 tahun, kira dah 18 tahunlah aku dengan jayanya menghidap sakit tu.
  2. Aku adalah seorang JAWA berdasarkan keturunan. Tapi haram tak reti cakap. Tapi walau tak reti cakap, aku cukup faham. Tak usah ngumpat aku dalam JAWA ye (^_^)
  3. Aku seorang penakut secara realitinya. Tapi kalau aku ada orang yang perlu aku jaga macam anak atau adik aku, tiba-tiba aku jadi berani. Sungguh!
  4. Aku masih phobia pakai heels. Perasaan malu ketika jatuh di Stesen Bas Klang, masih kekal dalam ingatan. Tak pakai dah heels sebab tu.
  5. Aku ni agak sensitif orangnya. Aku tak pandai kutuk atau kata orang. Tapi bila orang buat macam tu dekat aku, memang terluka terus hati. 
  6. Aku suka sangat dengan bunga. Tapi suka tengok aje. Kalau korang ke rumah aku, nampak bunga cantik aje dekat luar rumah, bukan kerja aku tu. Kerja Encik suami (^_^)
  7. Tak pandai pakai shawl atau yang sewaktu dengannya. Aku reti pakai tudung bawal aje sebab aku rasa tak comel bila berfesyen. Hehe!
Habis dah! Lega aku rasa (^_^)

44 comments:

  1. hahaha sweet sangat fakta pasal awak... terima kasih ada ter list jugak blog saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...biasa aje tu =)
      tak paksa tau

      Delete
  2. yeay..dah jawab..sapa yg kena tu cite lah sikit ye..takde paksaan pon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...menghabiskan masa lapang
      settle dah hutang =)

      Delete
  3. Alah, alah, alah....napa tag kita? Penat tau nanti kita nak berceloteh.....

    Tetiba je nak nyanyi lagu Once yang ada lirik 'Matilah kau.........' khas untuk diri sendiri selepas kena tag. Hypertension tau ^__^

    Tapi takpa, nanti saya cubalah buat karangan UPSR tentang tajuk ni sedaya yang mungkin. Tunggu jelah, kalau terlupa sila bagi hint untuk ingatkan. Keh3x *sah macam nak mengelak je nih!*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...saja nak pe naya aje =)
      ooo tu once yang menyanyi ye, baru tahu sebab lagu tu
      menyeramkan kalau takat dengar part, matilah kau!
      hehe...tak mengapa MD nak elak pun, saya tak paksa
      bukan kata kena tag mesti kena buat =)

      Delete
    2. No.13 dah menjawab soalan. Jangan pulak tak rajin membaca nanti. Hahaha.

      Delete
    3. hehe...dah jawab ye no13
      nanti cikgu pergi periksa ye =)
      ni mesti suruh buat karangan 130 patah perkataan
      dia buat cerpen 1000 patah perkataan

      Delete
  4. K nurul kena tag lagi kali ni... ;D

    Haaa... K nurul pun x pandai pakai shawl, dulu memang setia ngan bawal je, tapi dah berapa tahun kebelakangan ni, pakai tudung ekspress je... huhu, malas nak iron tudung bawal... tapi koleksi bawal tu masih banyak tersimpan rapi... saying,sesekali pakai juga... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak nurul adalah antara orang yang mesti saya tag! hehe
      tudung yang sarung tu aje pun saya tak pakai
      rasa cam kelakar tengok muka sendiri kat cermin

      Delete
  5. Owh.. Knal sedikit sebnyak... Insha Allah akn menjawab serba sedikit nnt..

    ReplyDelete
  6. jom sis ajar ngomong jowo ... heh heh . mcm lah terer sangat kan ... terima kasih listkanblog saya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...jangalah bikin kelakar vee
      memang tak reti sangat cakap
      tapi basic ok lagi, cer cakap yok medang =)
      sama-sama kasih, tak paksa tau

      Delete
  7. Baca tujuh fakta tu, dapat kenal Yana dengan lebih dekat...
    Insya Allah, ada masa saya buat...
    Tapi kalau mengelat sikit2 pun kira Ok lah kan?
    memang dari zaman sekolah lagi saya tak pandai jawab semua soalan masa peperiksaan....
    Memang berangan lah nak dapat markah 100%.... kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tak apalah nurbijen wei
      tak paksa pun, paham memang ramai suka ngelat bab ni

      Delete
  8. tq tag akak... tapi masalahnya apa ke benda Versatile Blogger Award?! nampak sangat dah ketinggalan... tak pe ada masa akak pi tengok apa ke bendanya menda tu... hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. la, akak tak tahu ke? saya pun tak tahu! hehe
      tapi akak boleh klik sini kalau nak pahamkan
      ni antara tanda yang nak mengelak lah ni
      tak apa, tak paksa
      sesuka aje =)

      Delete
  9. huhu... dah pernah jawab... kena buat entry lagi ke haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah penah kena ke?
      tak payah kalau dah kena kot
      lagipun saya tak memaksa
      just for fun

      Delete
  10. oh lupa terima kasih tag KM... =)

    ReplyDelete
  11. Eh...link ku terlist jua... Ok sis..da 2 tag kathy ni..tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tak mengapa kak
      akak sekali kan aje kalau nak participate

      Delete
    2. Tunggu entri malam ni tau? Kathy sahut cabaran..hehe..

      Delete
    3. yeke, nant saya sekodeng ye =)

      Delete
  12. Alah, yani kita br buat auta pb utk ŕai dgn mama koiri.
    Kalau bùat lg mengulng lg..

    Btwen, sebya rupnya kita. Patutlah sekepala.. ha..ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahu dah kena tag juga..hehe
      tak apalah PB, tak payah ko nak ambik serius sangat
      just for fun aje ni kan =)
      yeke sebaya? agak dah...hehe

      Delete
  13. salam perkenalan....bagus fakta tu... ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan
      bagus ke? memang semua fakta tu =)

      Delete
  14. ala.. mesti cute je time jatuh pakai heel kan.. kikiki.. opss.. mama tak gelakkan tau.. mama terbayang... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...malu giler time tu mama
      saya rasa saya berusia 16 ke 17 tahun
      serik dah lepas tu, memang pakai jenis leper aje dah...hehe

      Delete
  15. Terima kasih sebab tak tag... :)
    Pengalaman manis tu jatuh di tempat awam, kalau saya yg tengok pun mesti ingat sampai sekarang hehe...
    Lebih kurang mcm wife saye jer, suka pokok bunga tapi xsuka tanam dan jaga...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pernah terbaca BM tak suka bab gini
      tu yang tak tag, lagipun BM popular
      ramai lagi yang akan tag...hehe

      pengalaman manis? tak boleh lupa macamana bas stesen yang sentiasa sibuk tu
      boleh macam berhenti bila saya jatuh
      macam semua mata pandang saya, malu BM wei!
      hehe...boleh jadi geng dengan wife BM ni =)

      Delete
  16. Mmg pening skjp klu kena tag dgn award2 mcm ni... bab bunga tu pun saya suka jugak.. tp saya bukan mat bunga tau.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tulah kan en khir
      sengaje memenuhi jemputan, takut terkecil hati
      suka bunga juga ye, samalah kita =)

      Delete
  17. Ohhhhh mak udah kena petik..... terima kasih YY....Boleh aje join tp tulah ...tang nak petik orang tu yg malas nak bermain dengan URL ....kan nak kena copy paste bagai...
    Nantilah kalau tetiba mood datang yer Cik YY hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...OKje mesti antara yang kena dari saya
      tak mengapa lah OKje, tak ada unsur paksaan

      Delete
  18. x pandai berfesyen?..mmg betul lah tu sbb akak tgk yana ni jenis yg simple ye

    psst : terima kasih keran TAG akak tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak pandai kak, biasa en suami yang akan kata
      apa yang suit dengan tak suit pada saya =)
      sama-sama kasih

      Delete
  19. terima kasih listkan blog akak sama,tp tak sempat nak buat..maaf ye bizi sgt2 skrg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak mengapalah kak
      lagipun ni saja buat suka-suka =)

      Delete

PERHATIAN:

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang ditinggalkan. Setiap komen yang ditinggalkan adalah pandangan peribadi anda sebagai pembaca dan tidak menggambarkan pendirian penulis.

Penulis mempunyai HAK untuk tidak menyiarkan sebarang komen yang berunsur PENGIKLANAN, RACISM, LUCAH atau yang sewaktu dengannya.

Dengan membaca dan meninggalkan komen, penulis menganggap anda sudah MEMAHAMI kesemua yang tercatat di dalam PENAFIAN

Untuk sebarang cadangan atau pertanyaan, klik HUBUNGI SAYA

✿ Yana Yani ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...